OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
MESEREGÉNY - TÜNDÉRMESÉK
MESEREGÉNY - TÜNDÉRMESÉK : A tündértövis meséi sorozat (4) Mézi kalandja a méhekkel

A tündértövis meséi sorozat (4) Mézi kalandja a méhekkel

  2020.04.28. 20:47

Lara Faraway - A tündértövis meséi - Mézi kalandja a méhekkel Oldalszám: 160
 
 
A tündértövis meséi-sorozat befejező kötetében ismét alámerülhetünk a kicsi tündérek és a közelükben élő Nagyok, vagyis emberek varázslatos világába.
 
Ezúttal a fa méhei kerülnek bajba, ám az ő balsorsuk hatással van a természetre, így kis hőseink világára is.
 

Anyatermészet Mézit kéri meg, hogy hozza rendbe a dolgokat, de végre tud-e hajtani egy kicsi tündér egy ilyen hatalmas feladatot?

 

 


Rozsonits Judit


A tündértövis meséinek sorrendben negyedik, és sajnos egyben utolsó kötetét tartja kezében az az olvasó, aki fellapozza Mézi kalandját. Talán az összes történet közül ez az, amelyik a legjellemzőbben emberi problémát veti fel: a környezetszennyezést és annak a természetre gyakorolt káros hatásait.

A bajkeverő koboldok, akik véleményem szerint bizony egyre inkább azonosíthatóak a nemtörődöm, másokra oda nem figyelő, csakis a saját hasznukkal törődő emberekkel, vihart kavarnak, és ezzel a szántóföldekre permetezett méreganyagot eljuttatják a kertbe, ahol veszélybe kerülnek a méhecskék, és mivel ők megzavarodva azt sem tudják, hol vannak, a virágok beporzása is elmarad. Nem tudok elmenni a párhuzam mellett, hogy környezetismeretből pont ezt tanultuk a gyerekekkel, és megbeszéltük, mi történne, ha nem lennének méhecskék, nem poroznák be a virágokat, nem lenne termés, nem lennének gyümölcseink…

A tündértövis negyedik története éppen ezt a problematikát tárja elénk természetközpontúan, a gyerekek számára érthetően, tündéri köntösbe öltöztetve. Csodálatos háttéranyag a tanításhoz ez a könyv, mert csupa olyan kérdést vet fel, amelyekről a gyerekekkel lehet, és kell is beszélni! Elsőként arról, mi is lesz a következménye, ha olyan helyre kerül méreg, ahova nem lenne szabad kerülnie, egyáltalán, miért fontos, hasznos, vagy éppen mikor káros a permetezés, hogy kell kezelnünk a környezettudatosságot, mi is az a környezet- és természetvédelem.

A tündérkék természetesen nem didaktikusak ezúttal sem, ők ugyanúgy teszik a dolgukat, mosolyognak a mérgeskedő két régi ismerősön, Dereken és Karcsin, összhangban élnek, tevékenykednek az állatvilág apróbb testű képviselőivel, viszont érezhető rajtuk már egyfajta erőteljes változás. Négyből hármuknak kinőtt a szárnya, feladatuk van, már nemcsak játszanak egész nap, hanem szorgalmasan dolgoznak, Mézi pedig vágyik arra, hogy megtalálja életcélját, hogy ő is saját szárnyára kapva együtt repülhessen a barátaival.

Nagyon tetszik az, ahogy az írónő minden egyes tündér felnőtté válását összeköti egy, a tündérek és a Nagyok világát is érintő megoldandó válsághelyzettel. Emiatt kicsit az az érzésem, mint amikor a mesében a legkisebb királyfi elindul szerencsét próbálni, és a küldetés teljesítése után felnőtt lesz belőle. Mert ez sem csak úgy megtörténik a gyerekekkel, bizony nagyon sok kisebb-nagyobb próbatételnek kell megfelelniük életük, cseperedésük során, csakúgy, mint a tündérkéknek, és a kicsi Nagyoknak a Tündértövis meséiben.

Bevallom, picit furcsa volt, hogy Aliz mindkét szülője ennyire nemtörődöm, hisztis felnőttnek érződik elsőre. Aztán elgondolkodtam, és arra jutottam, igen, ez az, amit sugall nekünk a mai, rohanó, mindenre legalább egy félkész terméket, félkész megoldást tudó világunk: oldjuk meg úgy a problémákat, hogy vágjuk át a csomót, ne bogozzuk ki, gázoljunk át a pocsolyán, kiszorítva belőle a vizet, ahelyett, hogy megkerülnénk, vagy átugornánk… Igen, ebben a történetben állt össze teljesen a kép, mennyire zseniálisan elrejtve, megbújtatva közöl súlyos tartalmakat az írónő a felnőtt olvasókkal, szem előtt tartva természetesen a kézenfekvő, az ideális megoldást is. Szív és érzelmi intelligencia kell csak ahhoz, hogy ezt válasszuk, és a gyerekek ösztönösen hajlanak a jóra.

Rajtunk, felnőtteken a felelősség, mit adunk a gyerekünk kezébe, mit olvasunk fel, mit tanítunk meg, miről beszélgetünk vele, és mit tartogatunk későbbre. A tündérkék világában létező Nagyok sajnos a negatív példák, a pozitívak pedig abszolút és egyértelműen a gyerekek. Beszélgetnünk kell velük, és feladatokat rájuk bízni, úgy, ahogy azt Anyatermészet teszi a tündérekkel. Hagyni, hogy kibontakozhassanak, hogy elkövethessék a saját hibáikat, akkor is, ha féltjük őket, és akkor is, ha tudjuk, hogy ők maguk félnek. A félelem a tündértövis-mesékben általában jó tanácsadója Rozinak, Pipacsnak, Flórának és Mézinek. Át kell ugorniuk minden történetben a saját árnyékukon ahhoz, hogy sikerre vigyék az aktuális küldetést. Ennél szebb, és igazabb üzenete egyetlen mesének sem lehet. Örömet okoz, és szeretettel vezeti, tereli a gyerekeket az önállóan gondolkodás, és a természettel összhangban élni tudás útjára. Minden kisgyerek polcán ott a helye a teljes sorozatnak!

 

vissza a sorozathoz

 

 


 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót