OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
ÓVODA-ISKOLA ÁTMENET
ÓVODA-ISKOLA ÁTMENET : 7/ ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

7/ ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

Külön kell szólnunk az un. átmeneti időszakról, amely nagycsoport 2. felétől az első évfolyam előkésző időszakának végéig tart. Óvodában ekkor készülnek el az  iskolaérettségi vizsgálatok.
 
Az óvodai élet utolsó hónapjaiban már tudatos felkészítés folyik az iskolára, pl. egyik fontos tényező, hogy legalább 20 percig nyugodtan tudjon ülni a gyermek, s tudjon ez idő alatt meghatározott tevékenységet folytatni.
Érdemes megvizsgálnunk gyermekünk beszédértését, el tud-e mondani egy történetet-mesét képek segítségével. A képolvasás ugyanis nagyban fejleszti a koncentrációt és a verbális készséget, melyekre iskolában szüksége lesz.
 
Kezdeti nehézségek az iskolában

 

Az első napok, hetek és hónapok nagyon meghatározóak az iskolában. Hatással vannak a gyermek tanulási kedvére, a beilleszkedésére, önbizalmára. A család sokat tehet a sikerért, az óvoda és a szülők együttesen érhetik el, hogy ne okozzon gondot az iskola elkezdése a gyermek számára.

A tanulmányok megkezdése sajnos nagyon gyakran nehéz, az esetek többségében nem tekinthető zavartalannak. Tapasztalatok alapján az óvoda szabadabb, kötetlenebb világából kikerülve az általános iskola sok gyermeknek komoly problémát jelent.

Azoknak a családoknak is gondolniuk kell az iskolára, ahol a gyermek még csak nagycsoportos lesz, hiszen érdemes felmérni azt, hogy ez az az év, amikor egy kis odafigyeléssel, tudatossággal könnyebbé tehetjük gyermekünk majdani iskolába lépését.

Szakértőnket, Dr. Szamosiné Nagy Sára gyógypedagógust kérdeztük a nehézségekről, és arról, hogy mire kell odafigyelnünk nekünk, szülőknek, hogy zökkenőmentes legyen az első iskolai év gyermekünk és a család számára egyaránt.

Mire figyeljünk a kezdetekkor?

Nagy lépés minden kisgyerek és bizony a szülők életében is az óvoda játékosabb, szabadabb élete után az iskolakezdés. Mi szülők is szorongunk, aggódunk. Jó esetben ezt nem adjuk át csemeténknek.

Hogyan motiváljuk gyermekünket?

A család is sokat tehet a sikerért, az óvoda és a szülők együttesen érhetik el ezt. Nem kell különleges dolgokra gondolnunk, a biztos érzelmi háttér, a játék, a mese, a kirándulások, a sok mozgás, az önállóságra nevelés, az együttlétek megteremtik ezt.

Tanuljunk együtt a gyerekkel?

Természetesen az első időszakban együtt készítsük el a házi feladatot, de ne az anyuka, nem kell rögtön tökéletesnek lenni annak a karikának, támogassuk azzal, hogy nem elégedetlenkedünk, hanem segítjük. A táska bepakolást is csináljuk együtt, mutassuk meg, mit hova praktikus tenni. Szabad betenni biztonságot adó dolgokat, mondjuk kedvenc plüssmacit. Bízzunk benne, hiszen nagyfiú, nagylány, aki iskolába jár.

Milyen változások lehetnek a gyermek viselkedésében?

Aki résztvevője az iskola indulásának észreveszi a változást, ami nehézségre utalhat. Ilyen, ha nem tud aludni, pihenni, szorong, nem akar elindulni, vagy csak nagyon nehezen, megváltozik a magatartása, agresszív, verekedős lesz, vagy visszahúzódó. Meg kell keresni az okot, bátran kérhetjük szakember segítségét is, akár pszichológushoz, vagy fejlesztőpedagógushoz is fordulhatunk. Ma már szakértői papír alapján jár a fejlesztés, törődés, meg lehet előzni a kudarc okozta állapotromlást. Az iskolai életet így lehet jó esélyekkel kezdeni.

Nagyon sokat tehetünk gyermekünk kiegyensúlyozottságáért, ha sokat mesélünk neki, és aktívan töltjük el a közös szabadidőt. Emellett természetesen önállóságát is fejleszteni kell.

Forrás: Babilon Kiadó

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót