AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
http://olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg
MIT OLVASSUNK?

 

 
KLASSZIKUS GYŰJTEMÉNYEK
 
MESE- ÉS OLVASÓSAROK

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
-Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
-MEK gyermekirodalom

A Magyar Elektronikus Könyvtár Gyermekirodalma

Digitális mesegyűjtemény 

 
-Gyermekújság
 
-Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
-Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

/2016-07-01

 

 
OLVASÓI NAPTÁR
2017. Augusztus
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 
OLVASSUNK EGYÜTT

Következő 20 cikkElőző 20 cikk

Szeretettel köszöntöm az olvasóvá nevelés oldalán

   
A címoldalon 14 nyári könyvet ajánlunk óvodás kortól kamaszkorig
 
A 2008-ban indított weblap azért jött létre, hogy olvasáspedagógiai tanácsokat és tájékoztatást adjon  szülőknek és pedagógusoknak a digitális nemzedék olvasásra nevelésében. Nem könnyű olvasóvá válni a 21. század mediatizált világában, de meggyőződésem, hogy kisgyermekkori mondókázással (népi - kortárs), valamint a gyermek életkori sajátosságait és érdeklődési körét figyelembe vevő olvasmányok kézbe adásával olvasó gyerekeket nevelhetünk.
A megújult weblapon csecsemő kortól a kamaszkorig nyomon követhetjük mindezt több száz könyvajánlóval együtt.
Az első oldalon olvashatjuk a 2016-ban és 2015-ben megjelent 50 legjobb gyermek- és ifjúsági könyv recenzióit, míg a második oldalon a legjobb gyermek- és ifjúsági könyvekből adunk év szerinti válogatást.
Frissítések:
- Ismeretterjesztő irodalom 2-4 és 4-6 éveseknek
- Sorozatok 1-15 éves korig
Kellemes böngészést kívánok!
Webtartalom:
 

Itt a nyár, csuda jó a Balaton!

   
Írta: Kelemen Czakó Rita
Illusztrálta: Mán-Várhegyi Réka
Kiadás éve: 2013
Oldalszám: 20
 
 
A 2-4 éves kicsikkel a képeket nézegetve megbeszélhetjük, milyen a vonat, a kemping, a csúszda, a vízibicikli, a kikötő. De a tihanyi komp sem maradt ki a könyvből és az elengedhe­tetlen lángos evés sem. Az élettel teli, kedves rajzok alapján elmondhatjuk a kicsiknek, miért van a bója a vízben, miért fontos a naptej és hol él a pocok.
A könyv végén a minikvíz és a kukucskálóablakok már megszokott tartozékai a Mi MICSODA mini köteteknek.

 

A Palacsinta tábor

   
3+
A Palacsinta táborÍrta: Vadadi Adrienn
Illusztrálta: Pásztohy Panka
Kiadó: Pozsonyi Pagony, 2017
Oldalszám: 88

Itt a nyár, vége van az ovinak! De az ovisoknak még nem kell elbúcsúzni egymástól. Amíg anya és apa dolgoznak, ők a Palacsinta táborban mulatnak az óvó néni kertjében. Itt annyi mindent lehet csinálni, amit év közben lehetetlen! Fára mászni, térképpel nyomozni, báránykát szelídíteni, patakban tapicskolni, hajót úsztatni és sártengerben dagonyázni. No meg persze sütni-főzni: például palacsintát!

A tábor végén pedig nagy-nagy közös tábortüzezéssel és énekkel búcsúznak egymástól és az óvó nénitől. Tarts Leával, Petivel és a többiekkel a Palacsinta táborba!
 
Részlet az első fejezetből
 

Irány a Balaton!

   
4-6 éveseknek
Írta: Csapody Kinga
Illusztrálta: Szalma Edit
Kiadó: Manó Könyvek, 2016
Oldalszám: 64
 
Hotel Azúr**** fényképe.

Csapody Kinga Irány a Balaton! című meséjében kedvenc tavunkat járhatjuk körbe újra és újra, felkészülve a nyaralásra.

,,Messze vagyunk még? Mikor érünk már oda?" - ki ne hallotta volna ezeket a kérdéseket az autóban, amikor a család hosszabb útra indult. Szalma Edit egy bájos, kissé szeleburdi családot álmodott meg, majd rajzolt meg.
A három gyereket, szüleiket és állataikat ezúttal a Balaton régióba kísérhetjük el Csapody Kinga meséivel. Kalandjaikat olvasva mi is bebarangolhatjuk a déli és az északi partot, egy csomó ötletet merítve, hogy miket lehet felfedezni, megmászni, megnézni és kipróbálni.
 

Claude nyaral

   
6-7 éveseknek
   
Írta és illusztrálta: Alex T. Smith
Kiadó: Manó Könyvek, 2017
Oldalszám: 96
 
Claude a gondosan bepakolt bőröndjével és Bolyhoz Zokni urasággal - egy mindenki számára szokványosnak tűnő reggelen - elindulnak eltölteni a jól megérdemelt nyaralásukat. Mert még ugye ők, soha nem voltak nyaralni. De a tengerpartra kiérve, még mielőtt Claude mélyebben is belemerülhetne a napozás örömeibe, történik egy „kis bonyodalom”, amit egy nem is olyan kicsi, mint inkább egy hatalmas nagy cápa megjelenése okoz, aki sajnos épp egy kedves fürdőzni vágyó embert nézett ki uzsonnának. Persze mondanom sem kell, hogy Claude, mint mindig most is a helyzet magaslatán áll és mivel a vízimentők figyelmét épp egy igen fontos, akarom mondani, inkább egy felettébb halaszthatatlan dolog köti le, így Claudeból ismét hős lesz.
 

Nyár, nagyi, net

   
8-10 éveseknek
Nyár, nagyi, net
Írta: Igaz Dóra
Illusztrálta: Horváth Ildikó
Kiadó: Pozsonyi Pagony, 2016
Oldalszám: 88
 
 
Berci nem akar nyáron sem karatetáborba, sem nyelvtanfolyamra menni. Igazából nincs semmi máshoz kedve, mint számítógépezni. A szülői ítélet: egy szünidő a nagyinál, vidéken, jó levegőn. 
 
De mi történik, ha kiderül, hogy nagyinak egy egészen szuper tabletje van, és egyáltalán nem is haragszik a számítógépezésért?
 

Buda és Vince - Imádom a nyarat!

   
8-9 éveseknek
Baár Tünde - Bakos Barbara - Buda és Vince - Imádom a nyarat! - ÜKH 2017
 
Írta: Baár Tünde
Illusztrálta: Bakos Barbara
Kiadó: Manó Könyvek, 2017
Oldalszám: 112
 
 
 
 
 
 
Amik a táborban történtek: rengeteg nevetés, sok hecc, bátorságpróba és éjszakai kalandok, túrák és kreatív feladatok, váratlan fordulatok és meglepetések, pulcsievő kecskék, alvó baglyok, bogarak és kutyák.

Buda és Vince, no meg az osztálytársaik kalandjai ismerősek lesznek minden iskolásnak, így egész biztosan velük izgulnak, nevetnek a nyári kalandjaikon.

Baár Tünde sokéves pedagógusi élményeit is beleszőtte a fiatalok történeteibe, amit lánya, Bakos Barbara vagány illusztrációi töltöttek meg még több színnel és élettel. 
 

Veszélyes vakáció - Hanga és Várkony 4.

   
9+Hanga & Várkony fényképe.
Veszélyes vakáció - Hanga és Várkony 4.Írta: Mészöly Ágnes
Illusztrálta: Jósa Tamás
Kiadó: Cerkabella Könyvek, 2016
Oldalszám: 248

A HANGA ÉS VÁRKONY regényekben a klasszikus ifjúsági kalandregények és a krimi legjobb, legnemesebb hagyományai elevenednek meg, olyan remek ötvözetben, ahogy azt például Erick Kästner Emil-könyveiben már megtanulhattuk.

A kiskamasz főhősök, Hanga és Várkony alakja köré szerveződő történetekben kitalált, mégis nagyon ismerős, könnyen (meg)szerethető hazai helyszíneken játszódnak az események.

Jósa Tamás fényképe.Végre itt a nyár!
Pihenésről azonban szó sincs Kövesparton: előbb egy alomnyi árva kismacska biztonságáról kell Hangáéknak gondoskodniuk, aztán a néptánctábor válik egyre izgalmasabbá. Az utcák csendjét titokzatos motoros veri fel, érthetetlen betegség söpör végig a községen, és Várkony mindenkivel vérszerződést akar kötni.
 
Kövesparton komolyra fordulnak a dolgok.
Hanga és Várkony vakációja igencsak bővelkedik izgalmakban!
 

Úszósuli - A nagy álom

   
9+ 
Írta: Finy Petra
Kiadó: Cerkabella Könyvek Kft., 2016
Oldalszám: 224
 
Kiskamaszok egy úszótáborban: három lány, négy fiú és két szigorú edző. Diákcsínyek, kiborulások, kemény munka és nagy, közös nevetések kellenek ahhoz, hogy valódi csapattá váljanak.

Az Úszósuli első kötete a nyári úszóidőszak legfontosabb periódusait öleli fel: a kéthetes vidéki edzőtábort, majd utána az Országos Bajnokságot. Kiderül, hogy tud-e győzni Patak, hogy ki a titokzatos kísértet, aki időnként a medence mellett sóhajtozik. És a főhőst leginkább foglalkoztató kérdés is megválaszolódik: Laca viszontszereti-e majd a lányt?

"Megszólal a sípszó. Az első ötvenen még száguldok. Úgy suhanok az első hossz pillénél, mint Michael Phelps. Vagy mostanában Flocke Zoli. Mint egy vízen sikló csoda. A második ötvennél viszont megszakad a burok héja, mert valami teljesen kizökkent. Versenyen vagy felmérőn csak az úszásra kell koncentrálni. Ha a parton valaki felnégyelné a plüssmacskámat, vagy a mamámat akarná halálra csikizni egy tollpihével, nekem akkor is tovább kellene úsznom. Ha a tüdőm szétszakadna, vagy begörcsölne a bokám, akkor is tovább kellene úsznom. Ha zongorák zuhannának a medencébe vagy vigyorgó hóemberek, akkor is tovább kellene úsznom. Ehhez képest a második ötven pillénél jól kiesem a ritmusból. Persze úszom tovább, de már nehezen hozom vissza magam lelkileg. Zsiga és Laca ugyanis pont a mellettem lévő két sávban úszik. És veszettül habzik körülöttük a víz."
 

Az olvasóvá nevelésről

   
Az olvasóvá nevelés megalapozásáról először a 2008-ban megjelent  módszertani kézikönyvemben   fejtettem ki gondolataimat, s  vezettem végig  annak folyamatát 3-10 éves korig.
Az eltelt tíz évben sok tapasztalatot szereztem a hároméves kort megelőző, valamint a tíz év feletti időszakról is, ezért a weblapon már 0-15 éves korig olvashatunk könyvajánlásokat az  olvasási szokásokkal   együtt.

A kisgyermek olvasói attitűdjének kialakítását segíti ezért az alapozás három életkori szakaszának (0-4, 4-7, 7-10 éves) irodalmi érdeklődését figyelembe vevő, életkori rovatonként és műfajonként gyűjtött több száz könyvajánlás, melyek folyamatos frissítésre kerülnek. 

A három életkori szakaszt ismertetése után az adott korosztálynak szóló linkes ajánlókat olvashatunk.

Miért fontos az első tíz év?
 

Ajánlások 0-4 éves korig

   
Az első életkori szakaszhoz három korosztály tartozik: csecsemőkor (0-1éves), a kisgyermekkor (1-3 éves), és a kisóvodáskor (3-4 éves).
 
0-1 éves korig

Már csecsemőkorban ajánlatos megismertetni babát a könyvvel (textil, pancsoló, hab- és kartonált), melyre kíváncsiságukból eredendően nagyon fogékonyak.

Fejlődésükről a 'Babavilág' rovatban, míg az első könyvekről:
  - a Baba-fejlesztő és
  - a  Babamesék (0-1)  könyvajánlókban tájékozódhatunk.

1-3 éves korig

Kisgyermermekkorban tanul meg beszélni a kicsi, ezért a tanulmányok és a Baba-fejlesztő (1-3) könyvek mellett szókincsfejlesztő lapozókat ajánlunk a  Babakönyvek  (beszélni tanulok) rovat három kategóriájában.
Tematizált ajánló: MI MICSODA mini-sorozat (2-4 éveseknek).    
A 3-4 éves kisóvodást az egyszerűbb szerkezetű állat- és láncmesék kötik le. Külön rovatban böngészhető a  klasszikus , külön a kortárs állatmese.

 

Második életkori szakasz: 4-5 évesek MIÉRT korszaka

   
A 4-5 éves gyerekek nagyon szívesen hallgatják, nézegetik és élvezik akár a folytatásos történeteket, például Janikovszky Éva, Lázár Ervin vagy Csukás István meséit.

A negyedik életév körül a kisgyermek már a folyamatos történeteket tartalmazó képeskönyveket nézeget, és ezzel egyidőben jelentkezik az igénye, hogy meséljenek neki. Eddig csak a kontaktus volt a fontos számára, ettől kezdve azonban már a történet is érdekli.

Nézegetésre azok a lexikon-szerű könyvek, amelyek a gyermek számára érdekes új információkat tartalmaznak. Itt a legfontosabb a sok illusztráció, és az egyszerű, kevés szóval történő meghatározás. Fontos, hogy minden szót megértsen a gyermek, különben elmegy a kedve az új ismeretek szerzésétől. Ebben a korban már adhatunk a kezébe vékonyabb lapú könyveket is, szeretik például a kihajtogatós, kihúzós, mozgatható oldalakat.
 

Második életkori szakasz: 5-7 évesek OKSÁGI korszaka

   
5-7 éves kortól már lehet közelíteni a valóság és a csodák határához. A népmesei motívumok nagyban hasonlítanak a gyerekek világához: a legnagyobb a legokosabb a három közül, a legkisebb látszólag a legelhagyatottabb, de általában a legszerencsésebb.

Ez a kor az igazi mesehallgatás kora, a szimultán kettős tudat ekkor alakul ki. A tündérmeséket kedvelik a legjobban, már megértik és élvezik őket, feszültségteremtő és oldó hatásuk van. A mese jellegzetes, különös nyelve segíti a beleélést.


A mesék jó hangulatét a szövegmondás ritmusa, az ismétléses alliterációk, verses betétek, kérdés-felelet sorok adják:
„Jótét helyébe, jót várj” „evett, ivott amennyi csak bele fért”,„telét múlt az idő” 
„mit volt mit tenni”, „szóból szó kerekedik”„szavamat ne felejtsem”.
 

Ajánlók 4-7 éves korig

   
Az életkor előre haladtával egyre értelmesebb lesz óvodásunk, s az állatmesék melett a varázs- és novellamesék érdeklik: előbb az egyszerűbb szerkezetű, rövidebb történetek kötik le (4-5 évesen), majd a bonyolultabb és hosszabb tündérmesék (5-7 évesen).

Mindhárom témában (állat - tündér - novella) böngészhetünk ajánlott gyermekirodalmat, legtöbb ajánlott mesekönyvekbe bele is olvashatunk az "Olvasósarok" menüpontban.

leszelKülön rovatban böngészhetünk az "Óvodai élet" meséiről, melyek az ovisok napi tevékenységeiről szólnak.

Itt kell megemlítenem a "Gyermektémák" rovatot, amely segítséget nyújt a szülőknek problématikus helyzetek megoldásában, pl. mikor-mit meséljünk, hogyan kezeljük félelmeinket, vagy hogyan toleráljuk a másikat.

http://www.mesek.tv/wp-content/thumbs/magyar-nepmesek-osszes_1352948430.jpgNagyon fontos ebben az életkori szakaszban, hogy a gyermek minél több népmesét halljon, ezért külön rovatban böngészhető a meseklasszikus gyűjtemények. A népmesékből nem csak megoldási pontokat kap a  napi problémái megoldásához, hanem olyan szavakkal is megismerkedhet, melyek majd az iskolai olvasástanuláshoz, és a szövegértéshez elengedhetetlenek lesznek.
 
Óvoda-iskola átmenet
 

Harmadik életkori szakasz - Kisiskoláskor bevezető szakasza (1-2. évfolyam)

   
Kisiskolás és nagyóvodás között egy nagyon nagy különbség van: iskolás kortól kezdve ugyanis figyelembe kell vennünk egy egészen új aspektust, az önálló olvasást. Ez természetesen nem kell, hogy azt jelentse, felolvasós időknek vége, főleg az első pár iskolaévben. A hosszabb és bonyolultabb meseregényeket valószínűleg ugyanúgy a szülő fogja továbbra is felolvasni gyermekének.

Az olvasás technikai részének elsajátítása után érdemes olyan nagybetűs könyvet választani, melynek témája érdekli gyermekünket.

A kínálat bőséges (a kiadói sorozatokból 8-féle, ábécés gyakorlókönyvek, képeskönyvek kezdő olvasóknak), de a már jól ismert, gazdagon illusztrált népmeséket is szívesen olvasnak  első olvasmányként. Meseolvasás közben a kisiskolásnak ugyanúgy kettős tudata van, mint a játszó gyermeknek. Valóságismerete következtében biztosan tudja, hogy ez nem valós világ, mégis feszülten és várakozással várja a történet végét, olvassa a mesét.

Fontos tudnunk, hogy a mese, a fantasztikus történetek, a varázslatos kalandok a kisiskolás fantáziája számára a legmegfelelőbb világ, mert érzéseinek, vágyainak, álmainak szolgálatában áll.

A kisiskolásnak szüksége van erre a szárnyalásra, a mesevilág bejárására egyrészt azért, mert ez jólesik neki, örömet, boldogságot teremt benne, másrészt pedig azért, mert a mese erkölcsi tartalma beépül a személyiségébe, segít az erkölcsi rendszere kialakításában, a gyerek társadalmi beilleszkedésében.

A tündérmesék mellett kezdetben azokat a meséket kedveli, amelyek olyan kislányokról és kisfiúkról szólnak, mint ő maga. Később az állatmesék a kedvencei.  Ezután olyan meséket olvas, amelyekben királyok és pásztorfiúk helyettesítik őt és környezetét, amelyek tele vannak csodaszerű elemekkel, varázslatokkal.

A kisiskoláskor végére már a távoli, a messzi ismeretlen, a fantasztikus, vonzó és változatos kalandokon átmenő hősök történeteit szereti olvasni, hallani, nézni.

Bakos Eszter:  Így segítsen gyermekének olvasni tanulni!
 

Harmadik életkori szakasz - Kisiskoláskor alapozó szakasza (3-4. évfolyam)

   
Mindig, de ebben a korban különösen fontos, hogy a gyerekek humoros könyveket olvassanak. Garantáltan nem fogja megunni az olvasást az a gyerek, aki könnyed, vicces, mai és élő szövegeket olvas. Lehet az klasszikus, mint Astrid Lindgren vagy Erich Kastner, lehet a kortárs cseh Macourek, vagy éppen a magyar Lackfi János vagy Czigány Zoltán. Az egészen abszurd humorra is nagyon fogékonyak!  
Amellett, hogy sok gyerek 8-9 éves korban már többszáz oldalas könyveket is el tudnak olvasni, ez a kor a  meseregény  mellett a regék, mondák, mitológiai történetek korszaka. A meseregény a mesék és a valós világ között képeznek átmentet. Hősei a legnehezebb, kilátástalan helyzetből menekülnek meg, akik olyan gyermekek, mint maguk az olvasó, és olyan kalandokat élnek át, amikben már nincsenek csodás elemek, a valóságban is  megtörténhetnének.
Ilyenek Lázár Ervin, Szabó Magda, vagy Csukás István művei.
 

 

Kamaszok irodalmi érdeklődése

   
 

2016-ban megjelent 50 legjobb gyermek- és ifjúsági könyv

   
Milyen éve volt a hazai gyermek- és ifjúsági könyvkiadásnak? Milyen tendenciák rajzolódnak ki, mely szerzők, mely kötetek, mely témák emelkednek ki a tavalyi könyvtermésből? Vannak-e fehér foltok továbbra is, és melyek azok? Milyen előrejelzések várhatóak 2017-re a gyerekkönyvek kínálatában?

A Magyar Gyermekirodalmi Intézet 2016-ban is áttekintette a megjelenő köteteket, és a gyermek- és ifjúsági irodalommal és illusztrációval foglalkozó különböző szakterületekről érkező zsűritagokkal értékelik az évet.

2017. január 24-én, a Magyar Gyermekirodalmi Intézet által szervezett "Gyermek- és Ifjúsági Könyvek Szemléje 2016" zsűrije adta át az elismerő oklevelet a legjobb 50 mű alkotóinak. Elkészült az első 25 díjazott könyv ismeretetője a zsűri értékelésével, alkotói interjúkkal, recenziókkal, kritikákkal és könyvrészlettel - összesen 60 cikkben olvasható három oldalon.
 

2015-ben megjelent legjobb 25+25 gyermek- és ifjúsági könyv

gyermekirodalom.hu   
(Vendég a háznál)
2015-ben közel 500 gyermek- és ifjúsági könyv jelent meg Magyarországon. Ezek közül választotta ki a legjobb 50 művet a  Magyar Gyermekirodalmi Intézet által felkért szakmai zsűri.
 
     TOP 25 +25 cím szerint:
 

Rázós témákról - Csak kamaszoknak!

   
Kamaszoknak, fiatal felnőtteknek szóló könyvekkel foglalkozó kiadók szinte egytől-egyig elindították a maguk sorozatát vagy kialakítottak egy brandet, hogy célzottan a rázósabb témákkal foglalkozzanak. 
 
Móra Kiadó 2011-ben indított Tabukönyvek sorozatának darabjai egy-egy konkrét témára fókuszálnak. Családon belüli erőszakkal kezdték a sort, de volt szó a kerekesszékesek világáról, tanár-diák szerelmi viszonyról vagy éppen a kamaszkori öngyilkosságról. Dóka Péter elmondta, hogy az első könyvvel ( B.T. Hanika: Soha senkinek) nagyon magasra tették a lécet, utána már oda kellett figyelni, hogy a témák keménységben, illetve feszültség tekintetében is tartsák ezt a szintet.

Más a helyzet a Kolibri Kiadónál, hiszen ahogyan a főszerkesztő, Balázs Eszter Anna mondta, náluk sokkal szerteágazóbb, honnan válogatnak be köteteket a Magasfeszültség címmel ellátott sorozatukba, többek között a magyar ifjúsági thriller megteremtésével is kísérleteznek, ami a kategória nevével ugyan könnyen összeegyeztethető, de nem kifejezetten tabutéma feldolgozását ígéri. Jellegzetes tabukönyvre is hozott példát, Sara-Cohen Scali Max című regényét, melyben egy a Lebensborn-program keretében született kisfiú ír (fiktív) naplót.

Tilos az Á könyvek érdekes ötlethez folyamodott: nem ők próbálnak az iskolába bejutni, hanem a tanárokat hívják el magukhoz, s workshopokat tartanak számukra. 
 
A program sikeresnek mondható, s a felmerülő kérdésre, hogy a kínálatból végül is milyen témát is válasszon egy tanár, a kiadó válasza, hogy amelyikkel maga is szivesen foglalkozik, mert ezáltal válhat ő is hitelessé a könyv tanórai feldolgozása során. 
 
 

Következő 20 cikkElőző 20 cikk

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyermekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
KÉPESKÖNYVEK

PAPÍRSZÍNHÁZ

 
GYERMEKTÉMÁK

MIKOR-MIT-MIÉRT?

 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

       MONDÓKÁK

1/ BABAVILÁG (0-1)

   KÖNYVAJÁNLÓ

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

   KÖNYVAJÁNLÓ
   1/ Manuális-vizuális

    2/ Beszédtanulás

    3/ Bölcsisek irodalma

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

    2-4 ÉVESEKNEK

Kicsik mesekuckója

   Játékos ismeretszerzés

 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA
 
 

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

OLVASNI TANULOK

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

    REGÉNY

      SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

Kamaszok irodalmi érdeklődése  

 
- Könyvajánló
  1. ÁLLATTÖRTÉNETEK
  2. CSALÁD-BARÁTSÁG
  3. DISZTÓPIA 
  4. FANTASY-időutazás- SCI-FI
  5. FELNŐTTÉ VÁLÁS
  6. KALANDREGÉNY
  7. LÁNYREGÉNY
  8. NAPLÓREGÉNY
  9. REJTELMES TÖRTÉNETEK
  10. SULITÖRTÉNETEK
  11. TABU
  12. TÖRTÉNELMI
  13. VARÁZSVILÁG-MÁGIA
 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2016 - 2001>>

 
VÁR A KÖNYVTÁR

  1. Olvasóterem
  2. Könyv és könyvtár
  3. Foglalkozások a könyvtárban
 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
KÖNYV ÉS FILM

2-3. évfolyam 

4-5. évfolyam    

6-8. évfolyam 

 
MESE ÉS FILM

Diafilm-mesék

Klasszikus magyar mesefilmek

VARÁZSLATOS ISKOLABUSZ

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót