AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
http://olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg
 
MIT OLVASSUNK?
 

 

 
KLASSZIKUS GYŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE- ÉS OLVASÓSAROK

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
-Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
-Gyermekújság
 
-Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
-Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

/2016-07-01

 

 
OLVASÓI NAPTÁR
2017. Szeptember
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
<<   >>
 
OLVASSUNK EGYÜTT

Következő 20 cikkElőző 20 cikk

Szeretettel köszöntöm az olvasóvá nevelés oldalán

   
 A címoldalon mindig egy-egy témára összpontosítva, hetente olvashatunk új cikkeket és könyvajánlót az életkori szakaszok bemutatása előtt.

Már csak néhány nap, s kezdődik az új tanév, melyet bizonyára az új kisiskolások várják nagyobb izgalommal és várkozással. Nekik és szüleiknek gyűjtötten össze azokat a könyveket, melyek bevezetik az iskolai életbe. A kicsit nagyobbaknak pedig iskolakezdési ráhangolódásra ajánlom a  régebbi és újabb kiadású, humoros kalandregényeket.

Jó olvasást és készülődést kívánok!
Weblapinformációk:
 

Óvodából iskolába

   
Milyen képességek szükségesek ahhoz, hogy tanulni tudjunk?

Ha hiányosan épültek ki gyermekünkben azok a részképességek, amelyek nélkül nem jöhet létre komplex tanulási folyamat, ha a gyermek nem érdeklődő, nem tud figyelni, nem képes belső képeket kialakítani, s ezeket a képeket, valamint a rövid mozgáselemeket és hangsorokat képtelen rögzíteni, akkor tanulási nehézségei lesznek.

Ha megvizsgáljuk mindezeket a tanulási fázisok tekintetében, akkor észrevehetjük, hogy a tanulás nagyon összetett képesség együttest feltételez.
 

Az ovinak vége, irány az iskola!

   
Az ovinak vége, irány az iskola!
Írta: Anita Tomor
Kiadó: Pyrus Kiadó, 2015
Oldalszám: 32 oldal
 
El tudod képzelni, milyen sok kérdés lehet egy nagycsoportos óvodás fejében?
Akkor lássuk csak:
Most, hogy nagy lettem, miért nem játszhatok a többiekkel olyan sokat, mint tavaly?
Miért kell állandóan iskolásoknak való feladatokat csinálnom?
Miért kell már májusban megvenni az iskolatáskát, mikor csak szeptemberben kezdődik a suli?
Miért kell elbúcsúzni a barátaimtól és az óvó néniktől? Vajon jövőre, mikor iskolás leszek, akkor is lesznek barátaim?
És mi lesz a régiekkel?
 
Minden ovis életében eljön egyszer az az idő, amikor el kell búcsúzni az óvó nénikről, a kispajtásoktól és az óvoda játékkal, kacagással teli mindennapjaitól. A nagycsoportos gyerekek egyre többet hallják: szeptemberben bizony kezdődik az iskola!
 
De vajon mi fog történni ott? Milyen lesz? Miket fognak tanulni? – megannyi kérdés sorakozik a kis fejükben, anélkül, hogy kimondanák.
 
Tomor Anita mesekönyve az iskolába készülő gyerekeknek és a szüleiknek szól. Nem csak mi, szülők izgulunk az iskolakezdés miatt, a gyerekeknek talán sokkal több félelmük van. Segítsünk nekik, beszélgessünk velük sokat, hogy tényleg könnyen, vidáman, gördülékenyen induljon a tanév! Ebben segít ez a mesekönyv.
 

Első nap az iskolában

   
Érsek Rózsa - Első nap az iskolábanNaszvadi Mirabella Anna - Első nap az iskolábanÍrta: Érsek Rózsa
Illusztrálta: Paulovkin Boglárka
Kiadó: Scolar, 2004
Oldalszám: 32
 
Írta: Naszvadi Mirabella Anna
Illusztrálta: Gintner Csilla
Kiadó: Garbo Könyvkiadó, 2017
Oldalszám: 60

Hosszú évek tapasztalata, hogy az óvodából az iskolába való átmenet számos nehézség elé állítja a szülőket, a pedagógusokat, de mindenekelőtt a gyermekeket. Az újdonsült első osztályosok egy számukra merőben új világba csöppennek: más környezet, számos új pajtás, eddig nem ismert felnőttek, az óvoda házirendjétől sok mindenben eltérő szokások és fontos kötelességek várnak rájuk.

Érsek Rózsa aktív pedagógus, aki saját tapasztalatait felhasználva állította össze ezt a könyvet, hogy megkönnyítse a gyermekek beilleszkedését az iskolai környezetbe. Paulovkin Boglárka bájos illusztrációi az iskolakezdés legfontosabb pillanatait mutatják be, alkalmat adva arra, hogy szülők és gyermekek közösen beszélgetve készüljenek erre a fontos eseményre. A beszélgetés során szinte észrevétlenül fejlődik a gyermekek beszédkészsége és szókincse, aminek majd az iskolában is nagy hasznát veszik.

 

Az Első nap az iskolában játékos formában járul hozzá ahhoz, hogy szorongás és félelem helyett gyermekeink boldogan és örömmel menjenek iskolába, ami a sikeres és eredményes tanulás egyik legfontosabb feltétele.
 

Iskolások kézikönyve

   
A humoros könyvekből megtudhathatjuk, hogy mire számíthatnak gyermekeink az első osztályban!
 
Iskolások kézikönyveÍrta: Finy Petra
Illusztrálta: Pásztohy Panka
Kiadó: Pozdonyi Pagony, 2014
Oldalszám: 72
 
"Amikor az ember gyermeke iskolába megy, hajlamos túlzottan aggódni érte. Én legalábbis így jártam. Legszívesebben beültem volna a lányom mellé a padba, hogy segítsek neki eligazodni ebben a titokzatos világban.
Aztán végül nem ültem be mellé (el sem fértem volna rendesen), de úgy éreztem, lenne néhány gondolat, melyet színesen megírnék erről a varázslatos és kalandos élethelyzetről.
Ezt a néhány gondolatot tartalmazza az Iskolások kézikönyve, mely nem más, mint egy kedves és humoros útmutató első osztályosoknak.
 
Iskolások kézikönyve - fiúknakKiadás éve: 2015
Oldalszám: 72

"Legnagyobb örömömre a könyvet Pásztohy Panka színes és derűs képei díszítik, melyek nemcsak az iskolát mutatják részletesen, de gyöngéd humoruk segít az iskolakezdéssel kapcsolatos félelmek feloldásában is."
A nagysikerű Iskolások kézikönyve most fiúknak is, kisfiú főszereplővel!
 
Az otthon legyen a béke szigete
Interjú Sárdi Panni mentálhigiénés szakemberrel
 

Már iskolás vagyok

   
Már iskolás vagyok Írta:  Janikovszky Éva
Illusztrálta: Réber László
Kiadó: Móra Könyvkiadó, 2016
Oldalszám: 56

Micsoda boldogság és dicsőség az első iskolatáska!
Dani is büszke örömmel indul iskolába, ahol a lelkesedése lohad ugyan, de érdeklődése nőttön-nő. A felnőttek kérdésére, hogy jó-e iskolába járni, Dani nem tud válaszolni. Van amikor jó, s van, amikor rossz.
 
Janikovszky Éva játékosan megírt könyvét Réber László elragadó, színes illusztrációival kisiskolásoknak és szüleiknek ajánljuk.
„– Mire jó, ha megtanulod a betűket? – kérdezte Pöszke.
– Mindent el tudok olvasni, amit leírtak – válaszoltam én.
– És hol vannak a betűk? – kérdezte Pöszke.
– A legtöbb a könyvekben van, de mindenütt vannak – mondtam én. (…)
Megmutattam Pöszkének, hogy mennyi betű van az utcán. A boltokban meg a vendéglőkön neonból, a kirakatokban kézzel írva, a házak falán fényes táblákon, a kapuk mellett a házitelefonoknál kis keretben, a teherautók oldalán színes festékkel, a hirdetőoszlopokon, csak soroltam, és nem akart vége lenni. Most jöttem rá, hogy eddig én se tudtam, hogy mennyi betű van az utcán.”
 

Nyomás a suliba!

pagony.hu   
5-8 éveseknek
Nyomás a suliba!Írta: Vadadi Adrienn
Illusztrálta: Mészely Ilka
Kiadó: Pozsonyi Pagony Kft, 2016
Oldalszám: 80
 
Misi egész nyáron Naninál nyaralt Balatonon. Még szerencse, hogy a barátai, Kamilla és a Marosiék mind meglátogatták, így nem unatkozott, miközben várta az iskolát.
Mert Misi szeptembertől elsős lett, és most már egy iskolába jár az összes házbeli gyerekkel! Kivéve persze Pirost, aki hiába még csak ovis, nagyon jó barát.
De hogy találja meg a helyét Misi az iskolában?
Megmaradnak-e a régi barátságok?
Utaznak-e még együtt a tandemen és játszanak közösen az udvaron?
Mert az igaz, hogy Misinek kicsit élénk a fantáziája, de nagyon is helyén van a szíve, és a legfontosabbak a barátai: az Alma utcás banda!
 
Történeteim a saját emlékeim - Interjú Vadadi Adrienn meseíróval
 

Mágikus állatok iskolája

   
8 éves kortól 
f56a5417.jpg
Melyik gyerek ne szeretne egy saját állatot? Egy beszélő állatot, aki mindenben segíti őt. A Winterstein iskola diákjainak, Idának, Benninek és a többieknek szerencséje van. A történet legelején az osztály ugyanis új osztályfőnököt kap Miss Cornfield személyében. Aki kicsit fura, és magával hozza még furább ismerősét, Mr. Morrisont, akiről kiderül, hogy minibusszal járja a világot, hogy beszélő állatokat találjon. És mit kezd a beszélő állatokkal? Miss Cornfield tanítványainak adja: mindig annak, akinek a leginkább szüksége van rá, aki nem találja a helyét, aki magányos. Hőseinknek így lesz saját mágikus állata.
 

MANOLITO sorozat

   
8-10 évesekenk
Írta: Elvira Lindo
Illusztrálta: Emilio Urberuaga
Fordította: Rupl Zsuzsanna
Kötetszám: 3
Kiadó: General-Press Kiadó

Manolito Gafotas

"Manolito egy nyolcéves kisfiú, aki Felső Carabanchelben, Madrid egy, talán a mi Kőbányánkhoz hasonlítható munkásnegyedében, él. A családja édesanyából, édesapából, nagypapából és kisöcsiből áll. Apuka mindig úton van, mert kamionos, anyuka háztartásbeli, mint régebben ez nagyon sok spanyol családban jellemző volt...

Ez a kisfiú rengeteget beszél, pontosan ezért még a pszichológus néni is azt javasolja neki, hogy inkább egy füzetbe írja le, ami vele történik, így kelnek életre a történetek." (Ruppl Zsuzsanna - a sorozat fordítója)
 

Göröngyös úti iskola - sorozat

   
8-10 éveseknek
Írta: Kertész Erzsi
Rajzolta: Metzing Eszter
Kiadó: Cerkabella, 2016

Göröngyös Úti Iskola - Lássatok csodát!Kertész Erzsi két regénye a gyerekirodalomban éppen csak felfedezett műfaj, az úgynevezett problémaorientált gyerekkönyvek sorába tartozik.

 
Ezek a könyvek egy jól meghatározott, pontosan körvonalazható problémát mutatnak be, ez többnyire a gyerekek mindennapjaiban hangsúlyozottan van jelen.
 
 
Az első kötet témája az önelfogadás, a másoknak való megfelelési kényszer feloldása.
A folytatásban megfogalmazódó kérdés: mi az ára a népszerűségnek? Ugyanis a környezet csodálatának, elismerésének megnyerése sokszor csak nagyotmondás által valósítható meg.
 

Az olvasóvá nevelésről

   
Az olvasóvá nevelés megalapozásáról először a 2008-ban megjelent  módszertani kézikönyvemben   fejtettem ki gondolataimat, s  vezettem végig  annak folyamatát 3-10 éves korig.
Az eltelt tíz évben sok tapasztalatot szereztem a hároméves kort megelőző, valamint a tíz év feletti időszakról is, ezért a weblapon már 0-15 éves korig olvashatunk könyvajánlásokat az  olvasási szokásokkal   együtt.
A kisgyermek olvasói attitűdjének kialakítását segíti az alapozás három életkori szakaszának (0-4, 4-7, 7-10 éves) irodalmi érdeklődését figyelembe vevő, életkori rovatonként és műfajonként (állat-, tündér-, novellamese) gyűjtött több száz könyvajánlás - gyermektémák szerinti csoprtosításban is -, melyek folyamatos frissítésre kerülnek újabb kiadványokkal.
 
Miért fontos az első tíz év?
 

Ajánlások 0-4 éves korig

   
Az ELSŐ ÉLETKORI SZAKASZHOZ három korosztály tartozik:
a csecsemőkor (0-1éves), a kisgyermekkor (1-3 éves), és a kisóvodáskor (3-4 éves).
 
Már csecsemőkorban ajánlatos megismertetni babát a könyvvel (textil, pancsoló, hab- és kartonált), melyre kíváncsiságukból eredendően nagyon fogékonyak. Fejlődésükről a 'Babavilág' rovatban, míg az első könyvekről:
  - a Baba-fejlesztő és
  - a  Babamesék (0-1)  könyvajánlókban tájékozódhatunk.

Kisgyermermekkorban (1-3 évesen) tanul meg beszélni a kicsi, ezért a tanulmányok és a korosztály Baba-fejlesztő könyvei mellett szókincsfejlesztő lapozókat ajánlunk a  Babakönyvek  rovat három kategóriájában (mutatogató-keresgélő-mesélő/verselő/mondókázó). Tematizált ajánló: MI MICSODA mini-sorozat (2-4 éveseknek).  

3-4 éves kisóvodást az egyszerűbb szerkezetű állat- és láncmesék kötik le. Külön rovatban böngészhető a  klasszikus, és külön a kortárs állatmese.
 

Második életkori szakasz: 4-5 évesek MIÉRT korszaka

   
A 4-5 éves gyerekek nagyon szívesen hallgatják, nézegetik és élvezik akár a folytatásos történeteket, például Janikovszky Éva, Lázár Ervin  vagy Csukás István meséit.

A negyedik életév körül a kisgyermek már a folyamatos történeteket tartalmazó képeskönyveket nézeget, és ezzel egyidőben jelentkezik az igénye, hogy meséljenek neki. Eddig csak a kontaktus volt a fontos számára, ettől kezdve azonban már a történet is érdekli.

Nézegetésre azok a lexikon-szerű könyvek, amelyek a gyermek számára érdekes új információkat tartalmaznak. Itt a legfontosabb a sok illusztráció, és az egyszerű, kevés szóval történő meghatározás. Fontos, hogy minden szót megértsen a gyermek, különben elmegy a kedve az új ismeretek szerzésétől. Ebben a korban már adhatunk a kezébe vékonyabb lapú könyveket is, szeretik például a kihajtogatós, kihúzós, mozgatható oldalakat.
 

Második életkori szakasz: 5-7 évesek OKSÁGI korszaka

   
5-7 éves kortól már lehet közelíteni a valóság és a csodák határához. A népmesei motívumok nagyban hasonlítanak a gyerekek világához: a legnagyobb a legokosabb a három közül, a legkisebb látszólag a legelhagyatottabb, de általában a legszerencsésebb.

Ez a kor az igazi mesehallgatás kora, a szimultán kettős tudat ekkor alakul ki. A tündérmeséket kedvelik a legjobban, már megértik és élvezik őket, feszültségteremtő és oldó hatásuk van. A mese jellegzetes, különös nyelve segíti a beleélést.

Tündérek-angyalokEbben a korban szívesen hallgatják a tündérmeséket, sőt, ha elég kreatívak vagyunk, játszhatunk folytatásos játékot is:
 

Ajánlók 4-7 éves korig

   
Az életkor előre haladtával egyre értelmesebb lesz óvodásunk, s az állatmesék melett a varázs- és novellamesék érdeklik: előbb az egyszerűbb szerkezetű, rövidebb történetek kötik le (4-5 évesen), majd a bonyolultabb és hosszabb tündérmesék (5-7 évesen).

Mindhárom témában (állat - tündér - novella) böngészhetünk ajánlott gyermekirodalmat, legtöbb ajánlott mesekönyvekbe bele is olvashatunk az "Olvasósarok" menüpontban.

leszelKülön rovatban böngészhetünk az "Óvodai élet" meséiről, melyek az ovisok napi tevékenységeiről szólnak.

Itt kell megemlítenem a "Gyermektémák" rovatot, amely segítséget nyújt a szülőknek problématikus helyzetek megoldásában, pl. mikor-mit meséljünk, hogyan kezeljük félelmeinket, vagy hogyan toleráljuk a másikat.

http://www.mesek.tv/wp-content/thumbs/magyar-nepmesek-osszes_1352948430.jpgNagyon fontos ebben az életkori szakaszban, hogy a gyermek minél több népmesét halljon, ezért külön rovatban böngészhető a meseklasszikus gyűjtemények. A népmesékből nem csak megoldási pontokat kap a  napi problémái megoldásához, hanem olyan szavakkal is megismerkedhet, melyek majd az iskolai olvasástanuláshoz, és a szövegértéshez is elengedhetetlenek lesznek.
 
Óvoda-iskola átmenet
 

Harmadik életkori szakasz - Kisiskoláskor bevezető szakasza (1-2. évfolyam)

   
Kisiskolás és nagyóvodás között egy nagyon nagy különbség van: iskolás kortól kezdve ugyanis figyelembe kell vennünk egy egészen új aspektust, az önálló olvasást. Ez természetesen nem kell, hogy azt jelentse, felolvasós időknek vége, főleg az első pár iskolaévben. A hosszabb és bonyolultabb meseregényeket valószínűleg ugyanúgy a szülő fogja továbbra is felolvasni gyermekének.

Az olvasás technikai részének elsajátítása után érdemes olyan nagybetűs könyvet választani, melynek témája érdekli gyermekünket.

A kínálat bőséges (a kiadói sorozatokból 8-féle, ábécés gyakorlókönyvek, képeskönyvek kezdő olvasóknak), de a már jól ismert, gazdagon illusztrált népmeséket is szívesen olvasnak  első olvasmányként. Meseolvasás közben a kisiskolásnak ugyanúgy kettős tudata van, mint a játszó gyermeknek. Valóságismerete következtében biztosan tudja, hogy ez nem valós világ, mégis feszülten és várakozással várja a történet végét.

Fontos tudnunk, hogy a mese, a fantasztikus történetek, a varázslatos kalandok a kisiskolás fantáziája számára a legmegfelelőbb világ, mert érzéseinek, vágyainak, álmainak szolgálatában áll.

A kisiskolásnak szüksége van erre a szárnyalásra, a mesevilág bejárására egyrészt azért, mert ez jólesik neki, örömet, boldogságot teremt benne, másrészt pedig azért, mert a mese erkölcsi tartalma beépül a személyiségébe, segít az erkölcsi rendszere kialakításában, a gyerek társadalmi beilleszkedésében.

A tündérmesék mellett kezdetben azokat a meséket kedveli, amelyek olyan kislányokról és kisfiúkról szólnak, mint ő maga. Később az állatmesék a kedvencei, majd olyan meséket olvas, amelyekben királyok és pásztorfiúk helyettesítik őt és környezetét, amelyek tele vannak csodaszerű elemekkel, varázslatokkal.

A kisiskoláskor végére már a távoli, a messzi ismeretlen, a fantasztikus, vonzó és változatos kalandokon átmenő hősök történeteit szereti olvasni, hallani, nézni.

Bakos Eszter:  Így segítsen gyermekének olvasni tanulni!
 

Harmadik életkori szakasz - Kisiskoláskor alapozó szakasza (3-4. évfolyam)

   
Mindig, de ebben a korban különösen fontos, hogy a gyerekek humoros könyveket olvassanak. Garantáltan nem fogja megunni az olvasást az a gyerek, aki könnyed, vicces, mai és élő szövegeket olvas. Lehet az klasszikus, mint Astrid Lindgren vagy Erich Kastner, lehet a kortárs cseh Macourek, vagy éppen a magyar Lackfi János vagy Czigány Zoltán. Az egészen abszurd humorra is nagyon fogékonyak!  
Amellett, hogy sok gyerek 8-9 éves korban már többszáz oldalas könyveket is el tudnak olvasni, ez a kor a  meseregény  mellett a regék, mondák, mitológiai történetek korszaka. A meseregény a mesék és a valós világ között képeznek átmentet. Hősei a legnehezebb, kilátástalan helyzetből menekülnek meg, akik olyan gyermekek, mint maguk az olvasó, és olyan kalandokat élnek át, amikben már nincsenek csodás elemek, a valóságban is  megtörténhetnének.
Ilyenek Lázár Ervin, Szabó Magda, vagy Csukás István művei.
 

 

Kamaszok irodalmi érdeklődése

   
 

2016-ban megjelent legjobb 50 gyermek- és ifjúsági könyv

   
Milyen éve volt a hazai gyermek- és ifjúsági könyvkiadásnak? Milyen tendenciák rajzolódnak ki, mely szerzők, mely kötetek, mely témák emelkednek ki a tavalyi könyvtermésből? Vannak-e fehér foltok továbbra is, és melyek azok? Milyen előrejelzések várhatóak 2017-re a gyerekkönyvek kínálatában?

A Magyar Gyermekirodalmi Intézet 2016-ban is áttekintette a megjelenő köteteket, és a gyermek- és ifjúsági irodalommal és illusztrációval foglalkozó különböző szakterületekről érkező zsűritagokkal értékelik az évet.

2017. január 24-én, a Magyar Gyermekirodalmi Intézet által szervezett "Gyermek- és Ifjúsági Könyvek Szemléje 2016" zsűrije adta át az elismerő oklevelet a legjobb 50 mű alkotóinak. Elkészült az első 25 díjazott könyv ismeretetője a zsűri értékelésével, alkotói interjúkkal, recenziókkal, kritikákkal és könyvrészlettel - összesen 60 cikkben olvasható három oldalon.
 

2015-ben megjelent legjobb 25+25 gyermek- és ifjúsági könyv

gyermekirodalom.hu   
(Vendég a háznál)
2015-ben közel 500 gyermek- és ifjúsági könyv jelent meg Magyarországon. Ezek közül választotta ki a legjobb 50 művet a  Magyar Gyermekirodalmi Intézet által felkért szakmai zsűri.
 
     TOP 25 +25 cím szerint:
 

Következő 20 cikkElőző 20 cikk

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNYEK
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

    MONDÓKÁK

 
 
 KÖNYVAJÁNLÓ

2/KISGYERMEKEKKOR (1-3)

 KÖNYVAJÁNLÓ

3/'MI EZ' KORSZAK (3-4)

  KÖNYVAJÁNLÓ

Kicsik mesekuckója

Játékos ismeretszerzés
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA
 
 

 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
KÉPESKÖNYVEK

PAPÍRSZÍNHÁZ

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

OLVASNI TANULOK

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
GYERMEKTÉMÁK
Detektívkalandok (7-12)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
  1. ÁLLATTÖRTÉNETEK
  2. CSALÁD-BARÁTSÁG
  3. DISZTÓPIA 
  4. FANTASY-időutazás- SCI-FI
  5. FELNŐTTÉ VÁLÁS
  6. KALANDREGÉNY
  7. LÁNYREGÉNY
  8. NAPLÓREGÉNY
  9. REJTELMES TÖRTÉNETEK
  10. SULITÖRTÉNETEK
  11. TABU
  12. TÖRTÉNELMI
  13. VARÁZSVILÁG-MÁGIA
 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2016 - 2001>>

 
VÁR A KÖNYVTÁR

  1. Olvasóterem
  2. Könyv és könyvtár
  3. Foglalkozások a könyvtárban
 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
KÖNYV ÉS FILM

2-3. évfolyam 

4-5. évfolyam    

6-8. évfolyam 

 
MESE ÉS FILM

Diafilm-mesék

Klasszikus magyar mesefilmek

VARÁZSLATOS ISKOLABUSZ

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót