AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
http://olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg
AJÁNLÓK ÉLETKORONKÉNT   0-4 éveseknek      4-6 éveseknek     6-10 éveseknek    Kiskamaszoknak (9-12)    Csak kamaszoknak
MIT OLVASSUNK?
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 
 
KLASSZIKUSOK
Kolibri Kiadó fényképe.

Gyűjtemények

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
-Ajánlók

Gyűjtemények

 
-Gyermekújság
 
-Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
-Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

/2016-07-01

 

 
OLVASÓI NAPTÁR
2017. Szeptember
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
<<   >>
 
OLVASSUNK EGYÜTT

Következő 20 cikkElőző 20 cikk

Szeretettel köszöntöm az olvasóvá nevelés oldalán

   
A 2008-ban indított weblap azért jött létre, hogy olvasáspedagógiai tanácsokat és tájékoztatást adjon  szülőknek és pedagógusoknak a digitális nemzedék olvasásra nevelésében.
 
A weblapon fokról-fokra követhetjük a gyermek négy életkori szakaszának személyiségfejlődését  (0-14 éves korig) az  életkori sajátosságokat  figyelembe vevő több száz könyvajánlóval, s az ezekhez kapcsolódó recenziók, könyvkritikák, interjúk és könyvrészletek segítségével.

A címoldalon a mesék fontosságáról olvahatunk, valamint a most megjelent Boldizsár Ildikó-Szegedi Katalin alkotópáros Holle anyó klasszikus meséjének átdolgozásáról, s annak keletkezési körülményeiről.

Weblap-tájékoztató:
 

Népmesék - bölcsőtől a koporsóig

Boldizaár Ildikó   
A népmesék valójában csak a XIX. század végétől kezdve tekinthetők „gyerekműfajnak”, a mesélés mindazidáig a felnőttek számára nyújtott lehetőséget önmaguk és a világ mélyebb megismerésére és megértésére. Elmondható, hogy egészen addig a mesék a bölcsőtől a koporsóig végigkísérték egy ember életét. Mesét mondani és mesét hallgatni az életben maradásért.
 
mesét azért lehet olyan jól alkalmazni az élet minden területén - kiváltképp a gyógyításban és a felnőtté válás, valamint a felnőttkor útvesztőiben -, mert a történetek mindig valami olyan dologról szólnak, ami az élet működését, folyamatát veszélyezteti.

A népmesék valójában csak a XIX. század végétől kezdve tekinthetők „gyerekműfajnak”, a mesélés mindazidáig a felnőttek számára nyújtott lehetőséget önmaguk és a világ mélyebb megismerésére és megértésére. Elmondható, hogy egészen addig a mesék a bölcsőtől a koporsóig végigkísérték egy ember életét. Mesét mondani és mesét hallgatni az életben maradásért.

mesét azért lehet olyan jól alkalmazni az élet minden területén - kiváltképp a gyógyításban és a felnőtté válás, valamint a felnőttkor útvesztőiben -, mert a történetek mindig valami olyan dologról szólnak, ami az élet működését, folyamatát veszélyezteti.
 

Mesével a gyermekkori agresszió ellen

Uzsalyné Pécsi Rita   
közös olvasásNem is gondolnád, milyen nagy szerepük lehet a gyerekkori meséknek többek között akár a felnőttkori problémakezelésben is. Miért fontos ezen kívül, hogy rendszeresen mesélj a kicsiknek? Milyen képességeik fejlődnek és alakulnak ki mindettől? Olvasd el!

A mese fontossága

A játék, a mese és a művészetek méltatlanul kevés teret kapnak a gyereknevelésben manapság. Pedig van az emberben egy olyan mély réteg, amihez máshogy nem férhetünk hozzá - csak ezeken az indirekt, közvetett utakon keresztül - hívja fel a figyelmet Uzsalyné Dr. Pécsi Rita, neveléskutató.

A szakirodalom és a tapasztalat régóta mondja, szinte kiáltozza utánunk: sokkal többre lenne szükség, mint amennyit most kapnak a művészetekből gyermekeink, és nem úgy kellene tekintenünk ezekre a műfajokra, mint valamiféle szórakozásra, egy hobbira, aminek csak az élvezet a szerepe: ezek a műfajok nem kevesebbhez, mint gyermekünk neveléséhez, fejlődéséhez tartoznak hozzá.

Az esti mesék helyét szép lassan kezdik átvenni az esti rajzfilmek, a számítógépes játékok - pedig pótolhatatlan élményekkel gazdagodik az, akinek minden este mesélnek. Sőt: a felnőttkort meghatározó, fontos képességek is kialakulnak mesehallgatás közben.
 

Varázslat és valóság között

Papp Ágnes Klára   
„A tündérmese, amely a gyermeknek még ma is elsõ tanácsadója, mert az emberiség számára is ez volt valamikor, titkon tovább él minden mesében” – írja Walter Benjamin A mesemondó címû esszéjében.(1)

Igen ám, de hogyan él, hogyan élhet tovább ez az örökség a racionális világ szabályrendszerébe zárva?

Milyen nyomokat hagy hõsein, történetén, felépítésén a mese csodás birodalma, természetfölötti szereplõi, varázslatai és a gyermeket körülvevõ modern világ ellentmondása, amit ha a hallgató gyerek nem is, de az olvasó felnõtt és ami még fontosabb, a teremtõ író minduntalan érzékel?
 
A varázsmese és a modern gyermekmesék sok és sokféle apróbb eltérései mellett van egy, a mese lényegét érintõ különbség: az, hogy a mû a maga világában mennyire fogadja el a csodát. A varázsmesékben nem kérdéses a történet valóságossága. Szerepeljenek benne sárkányok, táltosok, boszorkányok vagy tündérek, létezésüket sohase vonja kétségbe sem szereplõ, sem  mesélõ – legfeljebb a mai olvasó.
 

Holle anyó birodalma

   
Katalin Szegedi Club fényképe.
Írta: Boldizsár Ildikó
Illusztrálta: Szegedi Katalin
Kiadó: Cerkabella, 2017
Oldalszám: 52

Boldizsár Ildikó a hazai mesekutatás legismertebb, legnagyobb tudású szakértője, nevéhez számos elméleti munka és mesegyűjtemény kapcsolódik. A mesék pszichológiai sajátosságait, a mesevilág komplex, életvezetési vonatkozásait vizsgálva évek óta a mesék terápiás szerepével foglalkozik, a meseterápia fogalma s annak elméleti kidolgozása, gyakorlata mind neki köszönhető.

Boldizsár Ildikó Holle anyó meséjét nemcsak szerethetőbbé, személyesebbé tette, de a hangsúlyok áthelyezésével, azaz az anyó mindentudó alakjának központba helyezésével ki is tágította, egyetemes érvényűvé emelte azt.

"Óriási kihívás volt újramesélni egy újramesélés nélkül is gyönyörű, klasszikus történetet. Hónapokig kerestem, hogyan tudnám úgy bővíteni az eseményeket és érzelmeket, hogy ne essen csorba az eredeti mesén.

Aztán egyszer csak ott találtam magam a kút mélyén, saját elveszett életfonalamat keresve, és megértettem, miért van szükség a visszataláláshoz kenyerekre, almákra, hóesésre, és legfőképpen Holle anyóra. Ennek az útnak a története ez az ismerős, mégis új mese.” (Boldizsár Ildikó)

Szegedi Katalin számos könyvét illusztrálta már a szerzőnek. E mostani közös munkájukból is egyedülálló, különlegesen szép, a klasszikus esztétikai értékeket megőrző, azokat a lehető legmagasabb szinten reprezentáló könyv született.
 

„Az útkeresés is munka, csak nem produktív” - részlet Szegedi Katalin interjúból

   
pipacs_lanycr.jpgA Holle anyó birodalma, amit Boldizsár Ildikó írt újra, nagyon érdekes a története: először Larsson Marika – egy Svédországban élő magyar hölgy keresett meg azzal az ötlettel, hogy kiadná a Holle anyó meséjét, majd ugyanazon a napon felkért ugyanebből a célból Nyulas Ági is, a Cerkabella Kiadó vezetője. Eleinte svéd-magyar kiadásban gondolkoztunk, de végül csak magyarul jelent meg.

A történet természetesen ugyanaz, de Boldizsár Ildikó átiratában elsősorban a lány életútjára koncentrál a narratíva. Ildikó többször is említette már, hogy egyszer, egy nehéz helyzetben milyen sokat segített neki ez a mese a feldolgozásban. Ebből a megközelítésből fakadóan sokkal jobb lett a szöveg, Ildikó verziója szebb és modernebb.

Bevallom, sokáig nem tudtam hozzáfogni a műhöz, mivel gyerekkori emlékeimből kiindulva egy gyönyörű havas világ jelent meg lelki szemeim előtt. Aztán meglepve láttam, hogy körülbelül egy mondat erejéig fordul elő benne a hóesés.
 

Vajon olvasnak még a gyerekeink? – Vig Balázs meseírót kérdeztük

   
papagaj szerk2Balázs, hogy látod, olvasnak még a gyerekek?    

Ha a probléma oldaláról közelítem meg a kérdést, akkor engem nem az zavar, ha a gyerekek nem olvasnak, sokkal inkább a szülők generációja ejt néha kétségbe. Ugyanis mi alapvetően könyvek között szocializálódtunk. Valahogy azt látom sokaknál, hogy mintha egy nagy nyűgként dobták volna le magukról az olvasást.

Sokat metrózom, és a könyvet olvasó és a legtöbbször zombi üzemmódban, céltalanul mobilt pörgető emberek aránya szerintem több, mint kétségbeejtő. És a legfőbb gond éppen a szülők példamutatása. Miért választaná egy gyerek a nehezebb utat, ha a felnőttektől azt látja, hogy ők sem erőltetik meg magukat?
 

Az olvasóvá nevelésről

Gyovai Katalin   
Az olvasóvá nevelés megalapozásáról először a 2008-ban megjelent  módszertani kézikönyvemben   fejtettem ki gondolataimat, s  vezettem végig  annak folyamatát 3-10 éves korig.
Az eltelt tíz évben sok tapasztalatot szereztem a hároméves kort megelőző, valamint a tíz év feletti időszakról is, ezért a weblapon már 0-15 éves korig olvashatunk könyvajánlásokat az  olvasási szokásokkal   együtt.
A kisgyermek olvasói attitűdjének kialakítását segíti az alapozás három életkori szakaszának (0-4, 4-7, 7-10 éves) irodalmi érdeklődését figyelembe vevő, életkori rovatonként és műfajonként (állat-, tündér-, novellamese) gyűjtött több száz könyvajánlás - gyermektémák szerinti csoprtosításban is -, melyek folyamatos frissítésre kerülnek újabb kiadványokkal.
Miért fontos az első tíz év?
 

I. Életkori szakasz - Ajánlások 0-4 éves korig

   
Az ELSŐ ÉLETKORI SZAKASZHOZ három korosztály tartozik:
a csecsemőkor (0-1éves), a kisgyermekkor (1-3 éves), és a kisóvodáskor (3-4 éves).
 
Már csecsemőkorban ajánlatos megismertetni babát a könyvvel (textil, pancsoló, hab- és kartonált), melyre kíváncsiságukból eredendően nagyon fogékonyak. Fejlődésükről a 'Babavilág' rovatban, míg az első könyvekről:
  - a Baba-fejlesztő és
  - a  Babamesék (0-1)  könyvajánlókban tájékozódhatunk.

Kisgyermermekkorban (1-3 évesen) tanul meg beszélni a kicsi, ezért a tanulmányok és a korosztály Baba-fejlesztő könyvei mellett szókincsfejlesztő lapozókat ajánlunk a  Babakönyvek  rovat három kategóriájában (mutatogató-keresgélő-mesélő/verselő/mondókázó). Tematizált ajánló: MI MICSODA mini-sorozat (2-4 éveseknek).  

3-4 éves kisóvodást az egyszerűbb szerkezetű állat- és láncmesék kötik le. Külön rovatban böngészhető a  klasszikus, és külön a kortárs állatmese.
 

II. Életkori szakasz - 4-5 évesek MIÉRT korszaka

   
A 4-5 éves gyerekek nagyon szívesen hallgatják, nézegetik és élvezik akár a folytatásos történeteket, például Janikovszky Éva, Lázár Ervin  vagy Csukás István meséit.

A negyedik életév körül a kisgyermek már a folyamatos történeteket tartalmazó képeskönyveket nézeget, és ezzel egyidőben jelentkezik az igénye, hogy meséljenek neki. Eddig csak a kontaktus volt a fontos számára, ettől kezdve azonban már a történet is érdekli.

Nézegetésre azok a lexikon-szerű könyvek, amelyek a gyermek számára érdekes új információkat tartalmaznak. Itt a legfontosabb a sok illusztráció, és az egyszerű, kevés szóval történő meghatározás. Fontos, hogy minden szót megértsen a gyermek, különben elmegy a kedve az új ismeretek szerzésétől. Ebben a korban már adhatunk a kezébe vékonyabb lapú könyveket is, szeretik például a kihajtogatós, kihúzós, mozgatható oldalakat.
 

II. Életkori szakasz - 5-7 évesek OKSÁGI korszaka

   
5-7 éves kortól már lehet közelíteni a valóság és a csodák határához. A népmesei motívumok nagyban hasonlítanak a gyerekek világához: a legnagyobb a legokosabb a három közül, a legkisebb látszólag a legelhagyatottabb, de általában a legszerencsésebb.

Ez a kor az igazi mesehallgatás kora, a szimultán kettős tudat ekkor alakul ki. A tündérmeséket kedvelik a legjobban, már megértik és élvezik őket, feszültségteremtő és oldó hatásuk van. A mese jellegzetes, különös nyelve segíti a beleélést.

Tündérek-angyalokEbben a korban szívesen hallgatják a tündérmeséket, sőt, ha elég kreatívak vagyunk, játszhatunk folytatásos játékot is:
 

II. Életkori szakasz - Ajánlók 4-7 éves korig

   
Az életkor előre haladtával egyre értelmesebb lesz óvodásunk, s az állatmesék melett a varázs- és novellamesék érdeklik: előbb az egyszerűbb szerkezetű, rövidebb történetek kötik le (4-5 évesen), majd a bonyolultabb és hosszabb tündérmesék (5-7 évesen).

Mindhárom témában (állat - tündér - novella) böngészhetünk ajánlott gyermekirodalmat, legtöbb ajánlott mesekönyvekbe bele is olvashatunk az "Olvasósarok" menüpontban.

leszelKülön rovatban böngészhetünk az "Óvodai élet" meséiről, melyek az ovisok napi tevékenységeiről szólnak.

Itt kell megemlítenem a "Gyermektémák" rovatot, amely segítséget nyújt a szülőknek problématikus helyzetek megoldásában, pl. mikor-mit meséljünk, hogyan kezeljük félelmeinket, vagy hogyan toleráljuk a másikat.

http://www.mesek.tv/wp-content/thumbs/magyar-nepmesek-osszes_1352948430.jpgNagyon fontos ebben az életkori szakaszban, hogy a gyermek minél több népmesét halljon, ezért külön rovatban böngészhető a meseklasszikus gyűjtemények. A népmesékből nem csak megoldási pontokat kap a  napi problémái megoldásához, hanem olyan szavakkal is megismerkedhet, melyek majd az iskolai olvasástanuláshoz, és a szövegértéshez is elengedhetetlenek lesznek.
 
Óvoda-iskola átmenet
 

III. Életkori szakasz - Kisiskoláskor bevezető szakasza (1-2. évfolyam)

   
Kisiskolás és nagyóvodás között egy nagyon nagy különbség van: iskolás kortól kezdve ugyanis figyelembe kell vennünk egy egészen új aspektust, az önálló olvasást. Ez természetesen nem kell, hogy azt jelentse, felolvasós időknek vége, főleg az első pár iskolaévben. A hosszabb és bonyolultabb meseregényeket valószínűleg ugyanúgy a szülő fogja továbbra is felolvasni gyermekének.

Az olvasás technikai részének elsajátítása után érdemes olyan nagybetűs könyvet választani, melynek témája érdekli gyermekünket.

A kínálat bőséges (a kiadói sorozatokból 8-féle, ábécés gyakorlókönyvek, képeskönyvek kezdő olvasóknak), de a már jól ismert, gazdagon illusztrált népmeséket is szívesen olvasnak  első olvasmányként. Meseolvasás közben a kisiskolásnak ugyanúgy kettős tudata van, mint a játszó gyermeknek. Valóságismerete következtében biztosan tudja, hogy ez nem valós világ, mégis feszülten és várakozással várja a történet végét.

Fontos tudnunk, hogy a mese, a fantasztikus történetek, a varázslatos kalandok a kisiskolás fantáziája számára a legmegfelelőbb világ, mert érzéseinek, vágyainak, álmainak szolgálatában áll.

A kisiskolásnak szüksége van erre a szárnyalásra, a mesevilág bejárására egyrészt azért, mert ez jólesik neki, örömet, boldogságot teremt benne, másrészt pedig azért, mert a mese erkölcsi tartalma beépül a személyiségébe, segít az erkölcsi rendszere kialakításában, a gyerek társadalmi beilleszkedésében.

A tündérmesék mellett kezdetben azokat a meséket kedveli, amelyek olyan kislányokról és kisfiúkról szólnak, mint ő maga. Később az állatmesék a kedvencei, majd olyan meséket olvas, amelyekben királyok és pásztorfiúk helyettesítik őt és környezetét, amelyek tele vannak csodaszerű elemekkel, varázslatokkal.

A kisiskoláskor végére már a távoli, a messzi ismeretlen, a fantasztikus, vonzó és változatos kalandokon átmenő hősök történeteit szereti olvasni, hallani, nézni.

Bakos Eszter:  Így segítsen gyermekének olvasni tanulni!
 

III. Életkori szakasz - Kisiskoláskor alapozó szakasza (3-4. évfolyam)

   
Mindig, de ebben a korban különösen fontos, hogy a gyerekek humoros könyveket olvassanak. Garantáltan nem fogja megunni az olvasást az a gyerek, aki könnyed, vicces, mai és élő szövegeket olvas. Lehet az klasszikus, mint Astrid Lindgren vagy Erich Kastner, lehet a kortárs cseh Macourek, vagy éppen a magyar Lackfi János vagy Czigány Zoltán. Az egészen abszurd humorra is nagyon fogékonyak!  
Amellett, hogy sok gyerek 8-9 éves korban már többszáz oldalas könyveket is el tudnak olvasni, ez a kor a  meseregény  mellett a regék, mondák, mitológiai történetek korszaka. A meseregény a mesék és a valós világ között képeznek átmentet. Hősei a legnehezebb, kilátástalan helyzetből menekülnek meg, akik olyan gyermekek, mint maguk az olvasó, és olyan kalandokat élnek át, amikben már nincsenek csodás elemek, a valóságban is  megtörténhetnének.
Ilyenek Lázár Ervin, Szabó Magda, vagy Csukás István művei.
 

 

IV. Életkori szakasz - Kamaszok irodalmi érdeklődése

   
 

2016-ban megjelent legjobb 50 gyermek- és ifjúsági könyv

   
Milyen éve volt a hazai gyermek- és ifjúsági könyvkiadásnak? Milyen tendenciák rajzolódnak ki, mely szerzők, mely kötetek, mely témák emelkednek ki a tavalyi könyvtermésből? Vannak-e fehér foltok továbbra is, és melyek azok? Milyen előrejelzések várhatóak 2017-re a gyerekkönyvek kínálatában?

A Magyar Gyermekirodalmi Intézet 2016-ban is áttekintette a megjelenő köteteket, és a gyermek- és ifjúsági irodalommal és illusztrációval foglalkozó különböző szakterületekről érkező zsűritagokkal értékelik az évet.

2017. január 24-én, a Magyar Gyermekirodalmi Intézet által szervezett "Gyermek- és Ifjúsági Könyvek Szemléje 2016" zsűrije adta át az elismerő oklevelet a legjobb 50 mű alkotóinak. Elkészült az első 25 díjazott könyv ismeretetője a zsűri értékelésével, alkotói interjúkkal, recenziókkal, kritikákkal és könyvrészlettel - összesen 60 cikkben olvasható három oldalon.
 

2015-ben megjelent legjobb 25+25 gyermek- és ifjúsági könyv

gyermekirodalom.hu   
(Vendég a háznál)
2015-ben közel 500 gyermek- és ifjúsági könyv jelent meg Magyarországon. Ezek közül választotta ki a legjobb 50 művet a  Magyar Gyermekirodalmi Intézet által felkért szakmai zsűri.
 
     TOP 25 +25 cím szerint:
 

ANDERSEN-DÍJAS ÍRÓK MŰVEI - ANIMUS KIADÓ SOROZATA

   
Christine Nöstlinger: A cseregyerekKatherine Paterson: A nagy Gilly HopkinsCecil Bødker: A szellemleopárdMaria Gripe: Agnes CeciliaMargaret Mahy: ÁtváltozásKatherine Paterson: Csillagnéző

Scott O'Dell: Kék delfinek szigeteAnnie M. G. Schmidt: Macskák társasága Astrid Lindgren: Pirosházi történetek

Christine Nöstlinger: Suzi már csak ilyenChristine Nöstlinger: Suzi titkos naplója / Paul titkos naplója Uri Orlev: Sziget a romok közöttTormod Haugen: Zeppelin

AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

   
2015-ben - Elekes Dóra: A muter meg a dzsinnek
2015-ben - Kamarás István: Titkos napló
2015-ben - Remsey Dávid: A Sündör és Niru (illusztr.)
2014-ben - Kollár Árpád: Micsoda madár
2014-ben - Lakatos István: Óraverzum
2013-ban - Tamás Zsuzsa: Macska királylány
2013-ban - Darvasi László: A 3 emeletes mesekönyv
2012-ben - Tasnádi István: A kőmajmok háza
2012-ben - Szabó T. Anna: Tatok tatok (illusztr.) 
2011-ben - Nyulász Péter: Helka
2011-ben - Lakatos István: Dobozváros 
2010-ben - Máté Angi: Volt egyszer
2009-ben - Bagossy László: A Sötétben Látó Tündér
2009-ben - Schein Gábor: Irijám és Jonibe verses mese
2008-ban - Szijj Ferenc: Zöldség Anna és a beszélő póniló
2008-ban - Lackfi János: Kövér Lajos aranykeze
 

Piknik könyvek

   
Húszegynéhány évvel ezelőtt élte fénykorát az akkori magyarországi ifjúsági könyvkiadás zászlóshajójának is tekinthető Piknik sorozat. A korombeliek nyilván még emlékeznek erre a szériára, mely a Szovjetuniótól az Egyesült Államokig mindenhonnan emelt át értékes műveket. A Piknik könyvek Feleki Ingrid szerkesztésében és Maurer Dóra sorozattervei alapján, a Móra Könyvkiadó gondozásában jelentek meg 1985 és 1990 között.

A PIKNIK KÖNYVEKBEN az akkori kortárs külföldi szerzők ifjúsági művei jelentek meg, melyek jelenleg csak antikváriumi példányként kaphatóak, ezért könyvtárból érdemes kikölcsönözni.

MEGJELENÉS SZERINT:
 

Következő 20 cikkElőző 20 cikk

 
TÖRTÉNETEK TÉMA SZERINT

1. Állattörténetek 

2. Tündér-varázsmesék 

3. Kalandos történetek

4. Novellisztikus irodalom

 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
KÉPESKÖNYVEK

PAPÍRSZÍNHÁZ

 
GYERMEKTÉMÁK

Mesekönyvek időjárásról, évszakokról, természetről

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNYEK
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

    MONDÓKÁK

 
 
 KÖNYVAJÁNLÓ

2/KISGYERMEKEKKOR (1-3)

 KÖNYVAJÁNLÓ

3/'MI EZ' KORSZAK (3-4)

  KÖNYVAJÁNLÓ

Kicsik mesekuckója

Játékos ismeretszerzés
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2016 - 2001>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
MESE ÉS FILM

DIAFILM ÉS ANIMÁCIÓ

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót