AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
http://olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg
AJÁNLÓK ÉLETKORONKÉNT   0-4 éveseknek      4-6 éveseknek     6-10 éveseknek    Kiskamaszoknak (9-12)    Csak kamaszoknak
MIT OLVASSUNK?
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 
 
KLASSZIKUSOK
Kolibri Kiadó fényképe.

Gyűjtemények

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
-Ajánlók

Gyűjtemények

 
-Gyermekújság
 
-Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
-Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

/2016-07-01

 

 
OLVASÓI NAPTÁR
2017. Szeptember
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
<<   >>
 
OLVASSUNK EGYÜTT

Következő 20 cikkElőző 20 cikk

Szeretettel köszöntöm az olvasóvá nevelés oldalán

   

A 2008-ban indított weblap azért jött létre, hogy olvasáspedagógiai tanácsokat és tájékoztatást adjon  szülőknek és pedagógusoknak a digitális nemzedék olvasásra nevelésében. Tény, hogy nem könnyű olvasóvá válni a 21. század mediatizált világában, de meggyőződésem, hogy tudatos odafigyeléssel és fejlesztéssel:  kisgyermekkori mondókázással és gyermek érdeklődési körét figyelembe vevő gyermekkönyvekkel olvasó gyerekeket nevelhetünk.

A weblapon fokról-fokra követhetjük a gyermek négy életkori szakaszának személyiségfejlődését  (0-14 éves korig) az  életkori sajátosságokat  figyelembe vevő több száz könyvajánlóval, s az ezekhez kapcsolódó recenziók, könyvkritikák, interjúk és könyvrészletek segítségével.

Heti könyvtéma-ajánlók: ÁLLATNYOMOZÓK
Kellemes böngészést kívánok!
Webtartalom - előző ajánlók:
 

Állatnyomozós kalandok

   
Az izgalmas detektívtörténeteket és nyomozós kalandokat már a óvodás kortól is nagy érdeklődéssel hallgatják a gyerekek, majd később, iskolás korban szívesen olvassák azokat a könyveket, melyeknek központi témája egy-egy titok megfejtése, vagy egy rejtélyes ügy felederítése és megoldása.
 
Kezdjük egy örök klasszikus, Richard Scarry képeskönyveivel:

Döbbenetes bűntények Tesz-Vesz városban - sorozat

Az álruhás bolti szarka esete  Az ellopott meggyes pite esete Az agyafúrt ékszertolvaj esete
Írta és illusztrálta: Richard Scarry
Fordította: Réz András 
Kiadó: Móra Könyvkiadó
Kötetszám: 3
Oldalszám/kötet: 40
 
Két rettenthetetlen nyomozó, a vakmerő Sárlaki és a furfangos Halmos kérlelhetetlenül üldözi Tesz-Vesz város hírhedt alvilági figuráit. Először lefülelnek egy hiperszupermarketben garázdálkodó tolvajt (Az álruhás bolti szarka esete), aztán a Morzsa Pékségből eltűnt meggyes piték nyomába erednek (Az ellopott meggyes pite esete), végül egy esküvői gyöngysor miatt kezdenek nyomozásba (Az agyafúrt ékszertolvaj esete).
 

A nyomozókutya

Hajdu Zsanett   
4-8 éveseknek
A nyomozókutya
Írta: Julia Donaldson
Illusztrálta: Sara Ogilvie
Fordította: Papp Gábor Zsigmond
Kiadó: Pozsonyi Pagony, 2017
Oldalszám: 32

Ismerjétek meg Nellit, a hős nyomozókutyát és gazdáját, Petit! 
Segítsetek megtalálni, hová tűntek a könyvek!

A nyomozókutya 2016-ban jelent meg angolul, és azóta a legkedvesebb "back to school" könyvek között tartják számon. Ott persze korábban, 4-5 éves korban kezdődik a suli, mégis a magyar piacon is óriási igény van egy olyan szemléletű könyvre, mint A nyomozókutya. Miért?

4 éves kortól ajánljuk a könyvet mi is, már ovis kortól, de egészen az általános iskola 3. osztályáig. Mind az ovisoknak, mind a kisiskolásoknak sokat segít Nelli, a nyomozókutya története, mert

- a könyvek, a tudás és tanulás igazi szeretetét szimbolizálja a mese,
- meghozza a kedvet a tanuláshoz,
- könyvtárazásra csábít,
- szociálisan érzékeny mese,
- fenntartja a figyelmet a lendületes nyomozás története,
- egy olyan kutya, mint Nelli mindenkivel a megszeretteti az iskolát.
 

Nózi nyomoz-sorozat: Az ékszerrablók nyomában

objektivafiokbol.blogspot.hu   
5-8 éveseknek
Kántor Kata: Az ékszerrablók nyomábanÍrta: Kántor Kata
Illusztrálta: Dudás Győző
Kiadó: Könyvmolyképző, 2016
Oldalszám: 112

Kicsi a bors, de erős!
Nózi kutyának és Huszár őrmesternek nincs könnyű dolga. Senki sem bízik abban, hogy egy ilyen kicsi kutya profi lehet, és esélyt sem kapnak a bizonyításra. Ám Nózi egy ékszerrablás helyszínén szagot fog, és rátalál a tolvajokra. A lenyűgöző szimat azonban nem segít, ha nincs bizonyíték a tettre.

Lehet, hogy Huszár őrmesternek szégyenszemre el kell engednie a zsiványokat?
Vajon van még valami Nózi tarsolyában, amivel segíteni tud a gazdájának?
Sikerül megoldani az ügyet?
Vidám kutyacsapat, izgalmas kalandok, nagyszerű rejtély!

Nózi, a yorkie rendőrkutya és újdonsült barátja, Elza, az arany retriever Illaberek erdőségben segítenek egy bajbajutott társuknak. Hogy ezt milyen jól teszik, az a mese későbbi fejezeteiben derül ki.

A kötetben bepillantást nyerünk egy nyomozókutya mindennapjaiba, ahol nemcsak a bűnözőkkel, hanem - yorkie révén - az előítéletekkel is rendszeresen meg kell küzdenie. Hiszen gazdáján, Huszár őrmesteren kívül senki sem bízik a képességeiben. 

Végül Nózi is kap egy esélyt, amikor a Fő úton kirabolnak egy ékszerboltot, és végre bevetheti híres ,,szimatolási'' képességeit. A nyomozás során bepillantást nyerhetünk a nyomozók mindennapjaiba, amelyek közül talán a legérdekesebb az ujjlenyomat-vétel. Több akadály leküzdése után végül minden jóra fordul, bár ebben az is nagy szerepet játszik, hogy - mese révén - Nózi érti az emberi beszédet, így az ékszerrablókat is kihallgatja. 

Noha a történet egy része megoldódik a könyv végére, de nem minden kérdésre kapunk választ. Az például, hogy hol van Melák, remélhetőleg a következő részből kiderül.

Az eseményeket Nózi szemszögéből látjuk, ezért nagyon érdekes a szagok és illatok szerepe a mesében. A történetből az is kiderül, hogy válhat valaki bátorrá, ha a barátai megmentéséről van szó, jótett helyébe pedig tényleg jót várj.
 

BerGer Szimat Szolgálat

   
5-8 éveseknekA fürdők réme Az ellopott Mikulás-szán
BerGer Szimat SzolgálatÍrta: Nyulász Péter
Illusztrálta: Ritter Ottó
Kiadó: Berger Kiadó, 2016
Kötetszám: 2
Oldalszám: 128
 
Hogy kicsoda Bugac Pongrác, és mi fán terem a BerGer Szimat Szolgálat?

Egyszerű. Pongrác én vagyok, a BGSZ pedig egy nyomozóiroda, amit a bácsikáim alapítottak. Bernát bácsinak és Gerzson bácsinak, a két tiszteletreméltó öregúrnak igazán jó a szimata még most is, csak már nincs kedvük olyan sokat szaladgálni.

Alig várták, hogy elvégezzem az egyetemet, és átvegyem a cég irányítását. Kis idővel ezelőtt teljesült a vágyuk. Elmehettek nyugdíjba, és immár én ülök a BerGer Szimat Szolgálat igazgatói székében, a Harap utca 3/b- alatt. Persze csak akkor, ha a teendők nem szólítanak a terepre...
 

 
 
BerGer Szimat Szolgálat kalandjaival a legfiatalabb, már olvasó korosztályt, a 6-8 éveseket célozták meg Ritter Ottó illusztrátorral.
Antropomorf – azaz emberforma kutyákkal kreáltak új világot, amely valóban képes lehet meghódítani a gyerekeket. Sőt, úgy néz ki, a célcsoportnál fiatalabbakat és akár jóval idősebbeket is megérinthetnek a történetek. A teremtett új világ képes lefedni egy egész családot, főleg akkor, ha sikerül átlépni a könyv formátumának határait.
 

 

Mirr-Murr nyomoz Budapesten

   
4-8 éveseknek
Illusztrálta: Ráduly Csaba
Eredeti cím: A kelekótya Kandúrok
Kiadó: Könyvmolyképző, 2017
Oldalszám: 80

Csukás István, Kossuth-díjas költő Mirr-Murról írt sorozatának negyedik kötetében a híres macska új oldaláról mutatkozik be.

Ugyanis felfedezi, hogy mekkora nagy nyomozó-tehetség!
Ez csak úgy jön, mint egy sugallat, illetve egy levél, amit jó barátja, Oriza-Triznyák helyezett el a szalmakalapnál, amelyben édesen aludt.
Mirr-Murr követi a nyomokat, közben felfedezi Budapestet, plusz Téglagyári Megállót, a régi barátot, aki éppen unatkozik. Így be is vonja a nyomozásba. Bár külön utakon, de mind a ketten célhoz érnek: megtalálják Oriza-Triznyákot és az óriási jutalmat. De a legnagyobb jutalom, hogy megismerték és megszerették Budapestet.
 

Ringabringa nyomozók

Bóta Gábor   
4-7 éveseknek
Írta:
   Nógrádi Gábor
Illusztrálta:
   Czakó Ferenc
Kiadó:  
   PressKontakt Bt., 
Kötetszám: 2
Oldalszám:
   117, 128
 
Nógrádi Gábor Kengu elrablása és Ellopták a biciklimet! című, rafináltan ötletes ismeretterjesztő mesekönyveiről igazán nem állíthatók, hogy betűtengerek. Telis-tele vannak a nemzetközi hírű animációs filmes Cakó Ferenc ötletesen fantáziadús, szellemes rajzaival. 
 

Az olvasóvá nevelésről

Gyovai Katalin   
Az olvasóvá nevelés megalapozásáról először a 2008-ban megjelent  módszertani kézikönyvemben   fejtettem ki gondolataimat, s  vezettem végig  annak folyamatát 3-10 éves korig.
Az eltelt tíz évben sok tapasztalatot szereztem a hároméves kort megelőző, valamint a tíz év feletti időszakról is, ezért a weblapon már 0-15 éves korig olvashatunk könyvajánlásokat az  olvasási szokásokkal   együtt.
A kisgyermek olvasói attitűdjének kialakítását segíti az alapozás három életkori szakaszának (0-4, 4-7, 7-10 éves) irodalmi érdeklődését figyelembe vevő, életkori rovatonként és műfajonként (állat-, tündér-, novellamese) gyűjtött több száz könyvajánlás - gyermektémák szerinti csoprtosításban is -, melyek folyamatos frissítésre kerülnek újabb kiadványokkal.
Miért fontos az első tíz év?
 

I. Életkori szakasz - Ajánlások 0-4 éves korig

   
Az ELSŐ ÉLETKORI SZAKASZHOZ három korosztály tartozik:
a csecsemőkor (0-1éves), a kisgyermekkor (1-3 éves), és a kisóvodáskor (3-4 éves).
 
Már csecsemőkorban ajánlatos megismertetni babát a könyvvel (textil, pancsoló, hab- és kartonált), melyre kíváncsiságukból eredendően nagyon fogékonyak. Fejlődésükről a 'Babavilág' rovatban, míg az első könyvekről:
  - a Baba-fejlesztő és
  - a  Babamesék (0-1)  könyvajánlókban tájékozódhatunk.

Kisgyermermekkorban (1-3 évesen) tanul meg beszélni a kicsi, ezért a tanulmányok és a korosztály Baba-fejlesztő könyvei mellett szókincsfejlesztő lapozókat ajánlunk a  Babakönyvek  rovat három kategóriájában (mutatogató-keresgélő-mesélő/verselő/mondókázó). Tematizált ajánló: MI MICSODA mini-sorozat (2-4 éveseknek).  

3-4 éves kisóvodást az egyszerűbb szerkezetű állat- és láncmesék kötik le. Külön rovatban böngészhető a  klasszikus, és külön a kortárs állatmese.
 

II. Életkori szakasz - 4-5 évesek MIÉRT korszaka

   
A 4-5 éves gyerekek nagyon szívesen hallgatják, nézegetik és élvezik akár a folytatásos történeteket, például Janikovszky Éva, Lázár Ervin  vagy Csukás István meséit.

A negyedik életév körül a kisgyermek már a folyamatos történeteket tartalmazó képeskönyveket nézeget, és ezzel egyidőben jelentkezik az igénye, hogy meséljenek neki. Eddig csak a kontaktus volt a fontos számára, ettől kezdve azonban már a történet is érdekli.

Nézegetésre azok a lexikon-szerű könyvek, amelyek a gyermek számára érdekes új információkat tartalmaznak. Itt a legfontosabb a sok illusztráció, és az egyszerű, kevés szóval történő meghatározás. Fontos, hogy minden szót megértsen a gyermek, különben elmegy a kedve az új ismeretek szerzésétől. Ebben a korban már adhatunk a kezébe vékonyabb lapú könyveket is, szeretik például a kihajtogatós, kihúzós, mozgatható oldalakat.
 

II. Életkori szakasz - 5-7 évesek OKSÁGI korszaka

   
5-7 éves kortól már lehet közelíteni a valóság és a csodák határához. A népmesei motívumok nagyban hasonlítanak a gyerekek világához: a legnagyobb a legokosabb a három közül, a legkisebb látszólag a legelhagyatottabb, de általában a legszerencsésebb.

Ez a kor az igazi mesehallgatás kora, a szimultán kettős tudat ekkor alakul ki. A tündérmeséket kedvelik a legjobban, már megértik és élvezik őket, feszültségteremtő és oldó hatásuk van. A mese jellegzetes, különös nyelve segíti a beleélést.

Tündérek-angyalokEbben a korban szívesen hallgatják a tündérmeséket, sőt, ha elég kreatívak vagyunk, játszhatunk folytatásos játékot is:
 

II. Életkori szakasz - Ajánlók 4-7 éves korig

   
Az életkor előre haladtával egyre értelmesebb lesz óvodásunk, s az állatmesék melett a varázs- és novellamesék érdeklik: előbb az egyszerűbb szerkezetű, rövidebb történetek kötik le (4-5 évesen), majd a bonyolultabb és hosszabb tündérmesék (5-7 évesen).

Mindhárom témában (állat - tündér - novella) böngészhetünk ajánlott gyermekirodalmat, legtöbb ajánlott mesekönyvekbe bele is olvashatunk az "Olvasósarok" menüpontban.

leszelKülön rovatban böngészhetünk az "Óvodai élet" meséiről, melyek az ovisok napi tevékenységeiről szólnak.

Itt kell megemlítenem a "Gyermektémák" rovatot, amely segítséget nyújt a szülőknek problématikus helyzetek megoldásában, pl. mikor-mit meséljünk, hogyan kezeljük félelmeinket, vagy hogyan toleráljuk a másikat.

http://www.mesek.tv/wp-content/thumbs/magyar-nepmesek-osszes_1352948430.jpgNagyon fontos ebben az életkori szakaszban, hogy a gyermek minél több népmesét halljon, ezért külön rovatban böngészhető a meseklasszikus gyűjtemények. A népmesékből nem csak megoldási pontokat kap a  napi problémái megoldásához, hanem olyan szavakkal is megismerkedhet, melyek majd az iskolai olvasástanuláshoz, és a szövegértéshez is elengedhetetlenek lesznek.
 
Óvoda-iskola átmenet
 

III. Életkori szakasz - Kisiskoláskor bevezető szakasza (1-2. évfolyam)

   
Kisiskolás és nagyóvodás között egy nagyon nagy különbség van: iskolás kortól kezdve ugyanis figyelembe kell vennünk egy egészen új aspektust, az önálló olvasást. Ez természetesen nem kell, hogy azt jelentse, felolvasós időknek vége, főleg az első pár iskolaévben. A hosszabb és bonyolultabb meseregényeket valószínűleg ugyanúgy a szülő fogja továbbra is felolvasni gyermekének.

Az olvasás technikai részének elsajátítása után érdemes olyan nagybetűs könyvet választani, melynek témája érdekli gyermekünket.

A kínálat bőséges (a kiadói sorozatokból 8-féle, ábécés gyakorlókönyvek, képeskönyvek kezdő olvasóknak), de a már jól ismert, gazdagon illusztrált népmeséket is szívesen olvasnak  első olvasmányként. Meseolvasás közben a kisiskolásnak ugyanúgy kettős tudata van, mint a játszó gyermeknek. Valóságismerete következtében biztosan tudja, hogy ez nem valós világ, mégis feszülten és várakozással várja a történet végét.

Fontos tudnunk, hogy a mese, a fantasztikus történetek, a varázslatos kalandok a kisiskolás fantáziája számára a legmegfelelőbb világ, mert érzéseinek, vágyainak, álmainak szolgálatában áll.

A kisiskolásnak szüksége van erre a szárnyalásra, a mesevilág bejárására egyrészt azért, mert ez jólesik neki, örömet, boldogságot teremt benne, másrészt pedig azért, mert a mese erkölcsi tartalma beépül a személyiségébe, segít az erkölcsi rendszere kialakításában, a gyerek társadalmi beilleszkedésében.

A tündérmesék mellett kezdetben azokat a meséket kedveli, amelyek olyan kislányokról és kisfiúkról szólnak, mint ő maga. Később az állatmesék a kedvencei, majd olyan meséket olvas, amelyekben királyok és pásztorfiúk helyettesítik őt és környezetét, amelyek tele vannak csodaszerű elemekkel, varázslatokkal.

A kisiskoláskor végére már a távoli, a messzi ismeretlen, a fantasztikus, vonzó és változatos kalandokon átmenő hősök történeteit szereti olvasni, hallani, nézni.

Bakos Eszter:  Így segítsen gyermekének olvasni tanulni!
 

III. Életkori szakasz - Kisiskoláskor alapozó szakasza (3-4. évfolyam)

   
Mindig, de ebben a korban különösen fontos, hogy a gyerekek humoros könyveket olvassanak. Garantáltan nem fogja megunni az olvasást az a gyerek, aki könnyed, vicces, mai és élő szövegeket olvas. Lehet az klasszikus, mint Astrid Lindgren vagy Erich Kastner, lehet a kortárs cseh Macourek, vagy éppen a magyar Lackfi János vagy Czigány Zoltán. Az egészen abszurd humorra is nagyon fogékonyak!  
Amellett, hogy sok gyerek 8-9 éves korban már többszáz oldalas könyveket is el tudnak olvasni, ez a kor a  meseregény  mellett a regék, mondák, mitológiai történetek korszaka. A meseregény a mesék és a valós világ között képeznek átmentet. Hősei a legnehezebb, kilátástalan helyzetből menekülnek meg, akik olyan gyermekek, mint maguk az olvasó, és olyan kalandokat élnek át, amikben már nincsenek csodás elemek, a valóságban is  megtörténhetnének.
Ilyenek Lázár Ervin, Szabó Magda, vagy Csukás István művei.
 

 

IV. Életkori szakasz - Kamaszok irodalmi érdeklődése

   
 

2016-ban megjelent legjobb 50 gyermek- és ifjúsági könyv

   
Milyen éve volt a hazai gyermek- és ifjúsági könyvkiadásnak? Milyen tendenciák rajzolódnak ki, mely szerzők, mely kötetek, mely témák emelkednek ki a tavalyi könyvtermésből? Vannak-e fehér foltok továbbra is, és melyek azok? Milyen előrejelzések várhatóak 2017-re a gyerekkönyvek kínálatában?

A Magyar Gyermekirodalmi Intézet 2016-ban is áttekintette a megjelenő köteteket, és a gyermek- és ifjúsági irodalommal és illusztrációval foglalkozó különböző szakterületekről érkező zsűritagokkal értékelik az évet.

2017. január 24-én, a Magyar Gyermekirodalmi Intézet által szervezett "Gyermek- és Ifjúsági Könyvek Szemléje 2016" zsűrije adta át az elismerő oklevelet a legjobb 50 mű alkotóinak. Elkészült az első 25 díjazott könyv ismeretetője a zsűri értékelésével, alkotói interjúkkal, recenziókkal, kritikákkal és könyvrészlettel - összesen 60 cikkben olvasható három oldalon.
 

2015-ben megjelent legjobb 25+25 gyermek- és ifjúsági könyv

gyermekirodalom.hu   
(Vendég a háznál)
2015-ben közel 500 gyermek- és ifjúsági könyv jelent meg Magyarországon. Ezek közül választotta ki a legjobb 50 művet a  Magyar Gyermekirodalmi Intézet által felkért szakmai zsűri.
 
     TOP 25 +25 cím szerint:
 

ANDERSEN-DÍJAS ÍRÓK MŰVEI - ANIMUS KIADÓ SOROZATA

   
Christine Nöstlinger: A cseregyerekKatherine Paterson: A nagy Gilly HopkinsCecil Bødker: A szellemleopárdMaria Gripe: Agnes CeciliaMargaret Mahy: ÁtváltozásKatherine Paterson: Csillagnéző

Scott O'Dell: Kék delfinek szigeteAnnie M. G. Schmidt: Macskák társasága Astrid Lindgren: Pirosházi történetek

Christine Nöstlinger: Suzi már csak ilyenChristine Nöstlinger: Suzi titkos naplója / Paul titkos naplója Uri Orlev: Sziget a romok közöttTormod Haugen: Zeppelin

AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

   
2015-ben - Elekes Dóra: A muter meg a dzsinnek
2015-ben - Kamarás István: Titkos napló
2015-ben - Remsey Dávid: A Sündör és Niru (illusztr.)
2014-ben - Kollár Árpád: Micsoda madár
2014-ben - Lakatos István: Óraverzum
2013-ban - Tamás Zsuzsa: Macska királylány
2013-ban - Darvasi László: A 3 emeletes mesekönyv
2012-ben - Tasnádi István: A kőmajmok háza
2012-ben - Szabó T. Anna: Tatok tatok (illusztr.) 
2011-ben - Nyulász Péter: Helka
2011-ben - Lakatos István: Dobozváros 
2010-ben - Máté Angi: Volt egyszer
2009-ben - Bagossy László: A Sötétben Látó Tündér
2009-ben - Schein Gábor: Irijám és Jonibe verses mese
2008-ban - Szijj Ferenc: Zöldség Anna és a beszélő póniló
2008-ban - Lackfi János: Kövér Lajos aranykeze
 

Piknik könyvek

   
Húszegynéhány évvel ezelőtt élte fénykorát az akkori magyarországi ifjúsági könyvkiadás zászlóshajójának is tekinthető Piknik sorozat. A korombeliek nyilván még emlékeznek erre a szériára, mely a Szovjetuniótól az Egyesült Államokig mindenhonnan emelt át értékes műveket. A Piknik könyvek Feleki Ingrid szerkesztésében és Maurer Dóra sorozattervei alapján, a Móra Könyvkiadó gondozásában jelentek meg 1985 és 1990 között.

A PIKNIK KÖNYVEKBEN az akkori kortárs külföldi szerzők ifjúsági művei jelentek meg, melyek jelenleg csak antikváriumi példányként kaphatóak, ezért könyvtárból érdemes kikölcsönözni.

MEGJELENÉS SZERINT:
 

Következő 20 cikkElőző 20 cikk

 
Itt az idő
 
GYERMEKTÉMÁK

Mesekönyvek időjárásról, évszakokról, természetről

 
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
KÉPESKÖNYVEK

PAPÍRSZÍNHÁZ

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNYEK
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

    MONDÓKÁK

 
 
 KÖNYVAJÁNLÓ

2/KISGYERMEKEKKOR (1-3)

 KÖNYVAJÁNLÓ

3/'MI EZ' KORSZAK (3-4)

  KÖNYVAJÁNLÓ

Kicsik mesekuckója

Játékos ismeretszerzés
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2016 - 2001>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
MESE ÉS FILM

DIAFILM ÉS ANIMÁCIÓ

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót