OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KÖNYVKRITIKÁK
KÖNYVKRITIKÁK : Friss tinta

Friss tinta

Elekes Dóra  2015.05.24. 19:13

Friss tinata  -  mai gyermekversek. Illusztrálta: Takács Mari. Pozsonyi Pagony, 2005

A Friss tinta 38 kortáts kültő gyerekvers-antológiája,  mely máig újdonságnak számít a mai gyermeklírában. Ugyanis a Cini-cini muzsika óta márt felnőtt egy generáció, és ennek a generációnak gyerekei lettek, és ezekre a gyerekekre régóta ráfért egy nekik szóló versantológia.
 
http://www.readme.cc/uploads/tx_readmecc/rimport_25581.jpgA könyv, akárcsak elődje, tematikus felépítésű. Olyasféle témacímek vannak benne, mint például Cicafoci, vagy Napmolnár, vagy Családun xerete talapu, vagy Tentaoldat – Lámpaméz. Már a címek alapján is látszik, hogy a gyűjteménytől kellemesen távol áll mindennemű didaxis.

 

A szövegek, akár a nagy előd legtöbb darabja, a gyerekvers-irodalom rímes, játékos, humoros, a nyelvet a végletekig csûrõ-csavaró vonulatát folytatják. Van azonban egy óriási különbség, ami persze nem túl meglepõ az utóbbi évek gyerekirodalom-termésének ismeretében: ezek a versek már nemcsak a nyelvvel játszadoznak szabadon, hanem, a kortárs irodalom fő sodrához hasonlóan, saját hagyományaikat is kellő távolságtartással és iróniával kezelik. Rengeteget idéznek, utalgatnak, idézőjelbe, zárójelbe tesznek mindent, ami él és mozog. Ezek a versek már nem gügyögnek. Sikerült felnőniük a saját közönségükhöz.

De egy gyerekvers-antológiánál, mint tudjuk, a vizuális hatás legalább olyan fontos, mint a szövegek. És ha ez utóbbiak között vannak jók és kevésbé jók, Takács Mari illusztrációiról csak szuperlatívuszokban tudok beszélni.

A rajzoktól teljességgel idegen a más gyerekkönyv-illusztrációk pamutgombolyagos-kiscicás aranyoskodása. Kétféle technikát ötvöznek zseniális humorral: az akvarelles-temperás technikát és a XX. század eleji metszetek vonalkázós, szöszmötölős technikáját. És szépek és viccesek és színpompásak, az ember legszívesebben beléjük harapna, de nem haraphat, mert már felnőtt; szóval a fene essen a sok büdös kölökbe, irigylem őket.

Elekes Dóra

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót