OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
KÖNYVKRITIKÁK
KÖNYVKRITIKÁK : Massza

Massza

media-addict.hu  2016.03.05. 00:24

Írta: Kalapos Éva. Manó Könyvek, 2016., 240 oldal

Ritkán szisszenek fel, ha csúszik egy regény megjelenése. Annyi olvasnivalóm van, a harag pár másodpercig tart csupán, aztán szállok át a következő könyvre. Viszont amikor itt megtudtam, hogy a tervezett őszi megjelenés helyett januárban debütál a könyv, eléggé elszomorodtam. Igen, ennyire kíváncsi voltam a történetre.

Kalapos Éva MasszaImádom, amikor egy író ennyire fontos témákat feszeget a könyvében, mint a bullying. 

Olvasóként felfokozott érdeklődéssel figyelem, és ami azt illeti, mivel magam is foglalkozom írással, naná, hogy érdekel, más hogyan nyúl hozzá. Most, hogy befaltam a könyvet csak egy dolgot mondhatok: Kalapos Éva meseszép munkát végzett.

A történet főszereplője a tizenéves Ráber Patrik. Valahogy mindig is más volt, kilógott a sorból, de csak azután kezdik el szivatni miatta, hogy bekerül egy amatőr színjátszó csapatba, ahol menten az övé lesz a főszerep. És összejön egy Dina nevű lánnyal is, akire amúgy a suli legbunkóbb sráca, Győző is pályázna. Ezek után indul be a kőkemény szívatás. Patriknak egy perc nyugta sem lesz, állandóan bántják és egyre elkeseredettebbé válik, miközben minderről a környezete alig vesz tudomást.

 

A könyv gyönyörűen bemutatja, hogy mi történhet egy sráccal, ha állandóan zaklatják. Ha már tényleg úgy érzi, hogy itt a vég, és nem lehet jobb az élete. Ez az út nagyon finoman és érzékenyen lett bemutatva. Hátborzongató volt végig élni Patrik szenvedését, látni, ahogy éhezik, ahogy idegileg kikészítik, és mindig egyre rosszabb és fájdalmasabb dolgokkal kínozzák. A legszomorúbb mindebben az, hogy Patrik története nem csupán fikció, hanem maga a valóság. Tucatnyi ilyen esetről hallani a valóságban.

Nagyon örülök, hogy Kalapos Éva megírta ezt a regényt. Mert bemutatja, mi történhet, és egyben felnyitja mindenki szemét, és vegyük észre a jeleket. Patriknak segíthettek volna a barátai, a családja, a színházi emberek, a szerelme és persze az iskola vezetés is. Csupán meg kellett volna látni az egyértelmű jeleket. Mint az üresen beadott dolgozatlap. Ha valaki sosem csinált még olyat, és egyszer csak előfordul, akkor nem üvölteni kell vele, hanem elgondolkodni: miért. És igazán megnézni az illetőt, hogy észrevegyük, segíteni kell. Annak pedig, aki átéli a bullyingot, tudatsítani, hogy igenis segítséget kell kérnie. Nincs olyan ember a földkerekségen, akinek indoka lenne arra, hogy ne olvassa el a Masszát. A könyv végén lévő tájékoztató, jogi és egyéb tudnivalók pedig igazán jó ötlet.

Csupán egy dolgot sajnálok, az pedig a könyv lezáratlansága. Ez a bekezdés spoileres lesz, ugorja át az, akit zavar. Tehát, spoileresen folytatom. Alig találok szavakat arra, hogy mennyire elszomorított a könyv vége. Adott egy dramaturgiailag csodásan felépített remekmű, egy olyan tett, ami meg lett alapozva, és elmarad a következmény. Nem derült ki, hogy mi történt Patrikkal és a többi karakterrel. Nem mindegy, hogy javítóba zárják a művészlelkű Patrikot, vagy megússza közmunkával. Lezáratlannak érzem. És mivel az írónő nem tervez folytatást a könyvhöz, ezért eléggé dühös és csalódott voltam az utolsó oldalakon. Mindenesetre nagyon remélem, hogy Éva egyszer újra előveszi Patrik történetét. Véget ért a spoileres bekezdés.

A Massza egy rendkívüli regény, ami nem csak komoly témát érint, hanem csodásan ki is fejti azt. A karakterek annyira reálisak és emberiek, hogy szinte lesétálnak a lapokról. A stílus és a nyelvezet teljesen modern és mai, a szituációk pedig amit bemutat, véresen realisták. Együtt szenvedtem Patrikkal, és reméltem, hogy van még fény az alagút végén. Csodás élmény volt, de a vége miatt nem tudom maximális pontra értékelni.

Hogy tetszik a borító? Nagyon eredeti, vonzza a tekintetet. Általában az emberes borítókat csípem, de ez így tökéletes.

Kinek ajánlom elolvasásra? Mindenkinek. De tényleg, minden ember vegye kezébe a könyvet, érezze át a történetet és tanulja meg felismerni a jeleket, mert szó szerint életeket menthet, ha időben segít. Ha csak egy könyvet veszel meg idén, akkor ez legyen az!

Forrás: media-addict.hu

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót