OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KÖNYVKRITIKÁK
KÖNYVKRITIKÁK : Tűzkeresztség

Tűzkeresztség

Turán Beatrix   2016.07.28. 12:00

Írta: Stéphane Servant, fordította: Pacskovszky Zsolt. Móra Könyvkiadó, 2011., 176 oldal
 
Tűzkeresztség Az ellenség bennünk van
 
Stéphane Servant regénye aktuális franciaországi társadalmi problémákkal súlyosbított felnőtté válási történet.
 
A könyv főszereplője Frédéric, egy meglehetősen zűrös életet élő tizenéves fiú, akinek az apja meghalt, az anyja éjjel-nappal dolgozik, idős nagyanyja, Pepita pedig Alzheimer-kórban szenved és már közel van a halálhoz. Frédéric életében az egyetlen biztos pont a Falka nevű banda, amelybe a fiú éppen a történet kezdetén nyer bebocsátást, s amelynek tagjai azzal töltik az estéket, hogy a környékbeli arabokkal balhéznak, graffitiket készítenek és gyújtogatnak.

 

A Falka éppen egy nagy dobásra készül, ám Frédéricet váratlanul felhívja a nagyanyja, és közli vele, hogy elszökött a kórházból és éppen a pályaudvaron van. Frédéric utánasiet, és még éppen elcsípi a Madridba tartó vonatot, amelyen a nagyanyja ül. Az idős nő célja ugyanis az, hogy hazatérjen spanyol szülőfalujába meghalni. A történet további része kettőjük utazásának története.
 
Az út nem mentes a nehézségektől, hiszen Pepita állapota egyre rosszabbodik, és időközben a Falka és az arabok összetűzése miatt Frédéricet üldözni kezdi a rendőrség is, ám Spanyolországba érve a franciaországi élet hirtelen jelentőségét veszti, és a számos családi emléket hordozó Guadalquivir folyó mentén utazva sok minden átértékelődik Frédéric számára, és a fiú olyan tapasztalatokkal lesz gazdagabb, amelyek hatására sikerül egy kicsit jobban megértenie zavaros érzéseit.

Frédéric érzései két okból zavarosak: egyrészt nem tudja földolgozni az apja halálát, másrészt pedig nem tudja, hogyan viszonyuljon a környezetében egyre nagyobb számban jelen lévő arab bevándorlókhoz. Frédéric (akárcsak a Falka többi tagja) ugyan gyűlöli az arabokat, és gyűlöletét az is súlyosbítja és személyesebbé teszi, hogy úgy érzi, közvetve az apja haláláért is a bevándorlók a felelősek, mégis megvan benne az a hajlam, hogy megkérdőjelezze magában: vajon jogos-e a gyűlölete. És bár a spanyolországi út során semmi sem tisztázódik véglegesen, a fiú gondolkodásmódja mégis árnyaltabb lesz, és Frédéric közelebb kerül önmagához és a felnőttséghez.
 
Stéphane Servant regénye egyszerre szól a tizenéves és a felnőtt olvasókhoz. A Tűzkeresztség olyan témákat dolgoz fel, amelyek egy tizenéves ember életében (is) súlyos problémák lehetnek, s bár a szerző e témákat kissé klisés módon tárgyalja (hiszen például az utazás és felnőtté válás összekapcsolása egyike a létező legnagyobb irodalmi sablonmegoldásoknak), én felnőtt olvasóként sem éreztem elviselhetetlenül didaktikusnak a könyvet. Ez annak köszönhető, hogy Servant nem komoly, „felnőttes”, tanmesékhez illő stílusban írja le a történetet, hanem magát Frédéricet teszi meg elbeszélőnek, aki roppant dinamikus, fiatalos, filmszerűen pörgő módon meséli el a saját történetét. (Csodálkoznék, ha a könyvből nem készülne előbb-utóbb film, hiszen ebben a történetben igazán minden megvan, ami jól mutat a filmvásznon: erős érzelmek, emberi tragédiák, drámai konfliktusok, szép tájak és sok-sok akció.)
 
A könyv természetesen nem hibátlan, főleg a szereplők ábrázolása hagy némi kívánnivalót maga után: a karakterek kissé sematikusak, illetve némely szereplő beszédmódja meglehetősen hiteltelen. (Különösen a Falka tagjai beszélnek túlzottan ékes, egyáltalán nem tizenéves rosszfiúkhoz illő stílusban.) A hibák azonban összességében nem túlságosan zavaróak, úgyhogy nyugodtan ajánlanám a könyvet tizenéves, illetve a tizenévesek élete és problémái iránt érdeklődő felnőtt olvasóknak egyaránt.

Turán Beatrix
Forrás: ekultura.hu

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót