OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
KÖNYVKRITIKÁK
KÖNYVKRITIKÁK : Csókás nyár

Csókás nyár

Szekeres Niki  2016.08.23. 13:01

Írta: David Almond, fordította: Rindó Klára.  Pongrác, 2011., 292 oldal 
 
A regény első bekezdése: 
 
„A történeta késsel kezdődik, és azzal is ér véget. A kertben akadtam rá. Max Woodsszal lógunk, kincset ásunk, mint kölyökkorunkban. Most sem találunk mást, csak köveket, gyökereket, földet meg gilisztát. Aztán egyszer csak ott van, a felszín alatt, egy fanyelű, bőrtokos kés. Én fordítom ki a földből. Hajlított pengéje fakó, a nyele mocskos, a tokja fekete és merev, kicsit már rothadásnak indult.”

Van-e megfelelő jó tanács, amellyel egy felnőtt útjára indíthatja gyerekét, avagy hagynia kell nőni, mint egy növényt? Létezik-e kontroll, vagy elég a minta, a sok benyomás és a véletlenül kinyeshető szavak? Példának mindenesetre a szerző 2008-as regénye több mint megfelelő.

 

Fiatal hőse, Liam Lynch éppen kamaszkorban lévő, félig gyerek, félig felnőtt fiú. Szülei (a festő anya és az író apa) elviekben rendszer nélküli nevelési eszközeinek eredményeképpen szabadon nő fel Northumbland álmosító, poros közegében. A különös családi minta a regényben időnként ugyanúgy visszássá válik, mint a szomszéd gyerek vállalhatatlanul erőszakos, kiábrándult és egyszerű családi helyzete. 
 
Liam anyja néha a nagyvárosba utazik eladni/kiállítani képeit:
„anya cigarettaszagot áraszt, és olyan a tekintete, mint azokon a napokon mindig, amikor visszajön a városból”. 
Apa pedig folyton ír, megfelelően intrikus és egoista ahhoz, hogy a várostól távol lévő, elvadult környezetet hivatásához kapcsolja. 
 
Fiuk is sajátos hedonizmusuk eszközévé válik. Mégis, ez a minta százezerszer jobb, mint bármelyik családé, amellyel a regényben találkozunk. 
 
Liam egyes szám első személyben, jelen időben meséli a forró és különös nyár történetét. Egy misztikus séta közben, egy csóka vezeti őt és gyerekkori barátját, amikor is egy csecsemőt találnak. Ezzel kezdődik a különös történéssorozat, minek során Liam megismer két árvát, akik a világ igazán periférián élő embergyerekei. 
Apja sokat hangoztatott szentenciái közül az egyik: 
– „Élj úgy, mintha egy történet hőse lennél, Liam! Éld meg a kalandot!" – szerint sorsát összefűzi velük, és részt vesz szomorú exodusukban. 
Kalandjuk majdnem tragédiába torkollik, de szerencsére az ember még sok mindent megúszhat ép bőrrel 16 éves kora körül. 
 
Almond a Csókás nyárban ismét a valóságot ütközteti a fikcióval, a hétköznapi történéseket a különössel, találó minimalista soraival pedig értően és hitelesen helyezkedik bele azon gyerekek gondolkodási struktúrájába, akik cseppet sem egy hétköznapi életre készülnek.
 
Szekeres Niki
 

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót