OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KÖNYVKRITIKÁK
KÖNYVKRITIKÁK : Szerintem mindenki legyen kufli!

Szerintem mindenki legyen kufli!

Nagy Boldizsár  2017.02.01. 12:10

Írta és illusztrálta: Dániel András. Pozsonyi Pagony, 2015

Dániel András például olyannyira igyekszik kerülni mindent, ami közhelyes, hamis, negédes és ismétlődő, hogy harmadik kufli-könyvének, a Szerintem mindenki legyen kufli!-nak az első bekezdésében amiatt panaszkodik az egyik szereplő, hogy már iszonyúan unja, hogy mindig ugyanúgy kezdődnek a történeteik.

Aztán a kuflik (akik egyébként külsőre karikás szemű barbákhoz, természetüket illetően pedig a Négyszögletű Kerekerdő lakóira hasonlítanak nagy vonalakban), ki is fejtik, mi a nagy probléma: az, hogy minden sztori elején ugyanúgy heverésznek, aztán egyszer csak történik valami, majd megoldódik a konfliktus, és ismét helyreáll a rend.

 

Szemlélődésükből az zökkenti ki őket, hogy újfent elkezd történni velük valami (meghívót hoz nekik egy lókutya), és mielőtt eszmélnének, máris elmerülnek az újabb kuflikalandokban, ahogy jó eséllyel az olvasók is. Nem nehéz belefeledkezni Dániel világába: bár ahogy arra ő maga is önreflektál, az egymásra épülő mesei szüzséelemek korlátok közé szorítják, de ezekre a korlátokra láthatóan neki nagyon is szüksége is van, hogy tudjon velük játszani.
 
A szöveg és az illusztráció is részt vesz ebben a felszabadító dekonstrukcióban: a narrátor újra és újra kiszól, emlékeztetve arra, hogy épp egy fiktív valóságban járunk, és kizökkentenek a szöveg ellen fel-fellázadó rajzok is, amelyek pimaszul párhuzamos mellékszálakat alkotnak. Láttuk már ezt Dániel Andrásnál korábban is, és működik még most is: de a szerző formabontó foglalkoztatókönyve, a Mit keresett Jakab az ágy alatt? (Pagony, 2014) után (aminek oldalai tele voltak kreatív felfedezni-, megtalálni-, összeszámolni-, és kiegészítenivalóval), nehéz felmutatni valami még kirobbanóbbat.
 
Tudják ezt a kuflik is, akik kicsit unják már a saját sztorijaikat: és a kötetben szereplő két történetet nem is a cselekmények teszik olyan különlegessé (amelyet most épp emiatt nem is szeretnék ismertetni), hanem a mesei kliséket kigúnyoló sorok és képek, maga a vérfrissítés végigkövetése, látványa, amit, hogy még fergetegesebb legyen a játék és hogy még távolabbi perspektívából lássuk a folyamatot, a szövegből hivatalosan kihagyott, de az illusztrációban szemtelenül megjelenő kis mellékszereplők piszkálódva vagy épp értetlenkedve folyamatosan kommentálnak.
 
Ezt a játékot nézni és aktív felfedezőként részt venni benne, még mindig élvezetes, de a könyvet befejezve mégis marad bennem egy kis hiányérzet – talán a sorozat negyedik része majd megszünteti ezt, valamilyen újabb formabontó meglepetéssel.
 
Nagy Boldizsár

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót