Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
2012/ Konferencia programja |
|
2017.06.10. 18:49 |
Az információs társadalomban, a digitális generációk tanítóiként és nevelőiként számtalan olyan kérdéssel és megoldandó feladattal találkozunk, amelyeknek nagy része az infokommunikációs eszközök és web2.0-ás szolgáltatások használatának módszertani és technikai különbségeire vezethető vissza. Az IKT használata befolyásolja az olvasási, kommunikációs, információfeldolgozási, tanulási szokásainkat; átalakítja mindennapjainkat.
A pedagógus szerepét az információs társadalomban újra kell értelmeznünk: a korábbi szerepfelfogások és elvárások mellett megjelennek újak, amelyekkel azelőtt nem szembesülhettünk. A tanár többé nem jelenhet meg az osztályban a tudás és az információk egyedüli és kizárólagos forrásaként, és nem csupán az iskola falain belül tanulhatnak a diákok.
A konferencián az alábbi kérdésekre szeretnénk választ találni:
|
|
2012/ „Mentés másként”, avagy mi kerüljön a jövő digitális iskolatáskájába? |
Fűzfa Balázs - irodalomtörténész |
2017.06.10. 19:44 |
Ön az alábbiakban kibővített hozzászólásokat olvashat a Digitális pedagógus-konferencia résztvevőinek kerekasztal-beszélgetéséből. A szervezők kérésére a kerekasztal megszólalói röviden összefoglalják, amit a konferencián elmondtak, illetve amit még elmondtak volna, ha hosszabb idő áll a rendelkezésükre. Az egyes „kiselőadás”-ok szövegei folyamatosan kerülnek fel a honlapra (terveink szerint hetente).
MENTÉS MÁSKÉNT, avagy mit pakoljunk bele a jövő digitális iskolatáskájába – hangzott a beszélgetés címe, mely ezúttal elsősorban nem a WORD szövegszerkesztő program legismertebb parancsára utalt, hanem egy Titanic-párhuzamra. Mégpedig arra, hogy szeretnénk, ha a digitalizációs paradigmaváltás az iskola világában nem olyan szerencsétlen mentési módszerekkel zajlana, mint amilyenek a Titanic tragikus kísérletei voltak – éppen száz évvel ezelőtt –, hanem olyan értékőrzés lenne e mostani, amely minél többet tud átvinni a múlt kultúrájából a jövő kultúrájába (lásd erről György Péter gondolatait!).
|
|
2013/ Online közösséges működése, működtettése |
|
2017.06.10. 20:11 |
Hogyan alakul át az infokommunikációs társadalomban a tanítás és tanulás fogalma? Milyen helyet foglal el ebben a folyamatban az iskola? Miben áll a pedagógus szerepe az információs társadalomban? Többek között ezekre a kérdésekre igyekszik választ adni a 2013. május 25-én (szombat), az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán (1075 Budapest, Kazinczy utca 23-27.) megrendezésre kerülő Digitális pedagógus konferencia 2013.
Az információs és kommunikációs technológiák használata áthatja a mindennapjainkat, jelentősen befolyásolva az olvasási, a kommunikációs és nem utolsó sorban a tanulási szokásainkat. A tanulási szokások megváltozása elengedhetetlenné teszi a pedagógusok szerepének átgondolását, újraértelmezését, hiszen a digitális generációk tanítói és nevelői számtalan olyan kérdéssel és kihívással találkoznak, amelyek az infokommunikációs eszközök és a web2.0-s szolgáltatások használatára vezethetőek vissza.
|
|
2013/ Prezentációk |
|
2017.06.10. 20:26 |
Plenáris előadások:
Szekcióelőadások:
IKT eszközök kreatív használata – pedagógusok digitális módszertani ötletei 1.
Egri Józsefné: Szavak nélkül (Kreatív történetalkotás és feldolgozás IKT eszközök bevonásával)
Várnai Tímea: “Kreatív Internet” angol órán (Személyre szabott internet funkciók a tanulási-tanítási folyamat szolgálatában digitális bennszülöttek számára)
|
|
2014/ „Már csak a változás állandó, vagy még az sem?” |
|
2017.06.10. 21:06 |
„A rohamos változások közepette egy szó biztosan elavult, és ez az "elavul" szó – írja a rendezvénysorozat egyik állandó szereplője: Gyarmathy Éva. Vele együtt tesszük fel mi is a kérdést: hogy ma „már csak a változás állandó, vagy még az sem?”
Nem véletlenül lett ez a felvetés a 3. Digitális Pedagógus Konferencia alcíme is. Hiszen éppen a folyamatos változások, és az ezekre adandó érvényes reflexiók szükségessége ösztönöz bennünket arra, hogy újra meg újra összehívjuk a digitális világ pedagógiájának elméletével és gyakorlatával foglalkozó konferenciát.
|
|
2014/ Előadások |
|
2017.06.10. 21:29 |
|
2015/ “Követjük vagy irányítjuk a változást?” |
|
2017.06.10. 21:53 |
Program
|
10:20-10:50 |
Sallai Éva: Változik-e, aminek változnia kellene? |
|
10:50-11:20 |
Rab Árpád: A diák dolga – kulturális forgatókönyvek |
|
11:20-11:50 |
Király Sándor: Hatékonyabb oktatás digitális környezettel |
11:50-12:10
(Aula) |
|
Digitális Pedagógus Díj 2015 – A Tempus Közalapítvány Digitális Módszertárának díjátadója - A díjat átadja: Tordai Péter, igazgató |
|
|
2015/ Prezentációk |
|
2017.06.10. 22:13 |
Plenáris előadások
Szekciófoglalkozások/I.
1. Inklúzió alternatív médiával I.
2. Lehet más a nyelvtanóra? – Kihívások a digitális nemzedék anyanyelvi nevelésében
|
|
2015/ Beszámoló |
Tóth Teréz |
2017.06.10. 23:08 |
Erős üzenetek
A digitalizációval kapcsolatos – sok esetben gyártók és forgalmazók által vezérelt és jóváhagyott üzeneteket hordozó – prezentációk visszatérő idegesítő eleme a gép fölé hajoló osztályteremnyi gyerek látványa. A képernyőn kiskacsák úsznak vagy éppen csipogó-villogó-szikrázó-éneklő és kérésünkre akár még pozitív fídbekket is gyártó programelemek jelennek meg, illusztrálandó, hogy a digitális natív nemzedék már más (értsd: igényesebb, vizuálisabb, okosabb és a virtuális térben jobban tájékozódó), mint digitális bevándorló szüleik és tanáraik (értsd: lemaradt, „szövegelőbb”, frontális, ügyetlenebb és elveszett).
A prezentációkból, persze, rendre kimaradnak maguk a gyerekek, úgy is, mint egyéniségek, és úgy is, mint közösségük tagjai – viszont egyértelműnek tetszik, hogy az applikáció, a rendszer, az eszköz és a kapcsolat (ilyenkor értsd: internet) az innováció, a kreativitás és a modernitás csimborasszója.
Nos, a Digitális Pedagógus Konferencia után – remélhetőleg – az üzleti szféra szereplőinek revideálniuk kell a fenti marketingstratégiát. Végre úgy tűnik, a pedagógusok és szakértők Magyarországon is elhiszik újra, hogy a virtuális térből ki kell lépni, ha élő, érző, gondolkodó és cselekvő, akarattal, szenvedéllyel élő gyerekekkel foglalkoznak. Ne csak a gyerek avatárja győzze le a gonoszt, ő maga váljon hőssé!
|
|
Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
|