Következő 5 cikk | Előző 5 cikk |
I. Az olvasóvá nevelés pszichológiája és pedagógiája óvodás korban |
Dán Krisztina szakértő |
2010.08.03. 09:25 |
A kézikönyv első, nagyobb fejezete, címéből is következtethetően, az olvasóvá nevelés megalapozásának óvodáskori pedagógiai és pszichológiai kérdéseivel foglalkozik.
A tanulmány a legfrissebb szakirodalom feldolgozásával és a szerző saját tapasztalataival hitelesítve az óvodások, illetve az ezt megelőző csecsemőkor anyanyelvi fejlődésének helyes irányultságaiban látja a későbbi olvasástanulás, ill. olvasóvá válás alapvető gyökereit, feltételeit.
|
|
II. Az olvasóvá nevelés pszichológiája és pedagógiája kisiskolás korban |
Dán Krisztina szakértő |
2010.08.03. 09:27 |
Az iskoláskori olvasástanulás, szövegértés témakörének feldolgozása előtt a szerző bemutatja az olvasást előkészítő szakasz eredményességét vizsgáló eljárásokat (Gósy Mária GMP diagnosztikáját és Nagy József DIFER tesztjét), melyek az iskolába érkező gyermekek szövegértésének (szókincsének) vizsgálata céljából készültek.
Az olvasási nehézségekkel küszködő, egyébként sokszor magas intelligenciájú gyerekeknek a kiszűrése és megfelelő fejlesztése jelentős mértében megkönnyítheti az olvasástanulás eredményességét.
|
|
III. Az alsó tagozat könyvtárpedagógiai módszertana |
Dán Krisztina szakértő |
2010.08.03. 09:29 |
A kiadvány azok közé a kitüntetett segédletek közé tartozik, amelyek a kisgyermekkori olvasásfejlesztést szervesen összekapcsolják a könyvtár, illetve a könyvek használatára neveléssel, kiaknázva ezzel a könyvtárban, könyvtárral végezhető tevékenységeknek az olvasásra és más kommunikációs képességekre gyakorolt fejlesztő hatását. Egyúttal arra is ráirányítja a figyelmet, hogy a könyvtár felhasználói képessége számos részképesség, készség, jártasság együttes megléte esetén válhat csak működőképessé.
|
|
Az olvasóvá nevelés pszichológiája és pedagógiája óvodás korban |
Mózes Bálint - egyetemi hallgató |
2010.08.03. 09:32 |
Szilágyiné Gálos Ildikó munkája, melyet szülőknek, óvónőknek, tanítóknak és könyvtárosoknak egyaránt szán, 2008-ban jelent meg, és eredetileg a szerző, az ELTE informatikus-könyvtáros szakán írt szakdolgozatának, módszertani kézikönyvé átdolgozott közzététele. A teljes címe Az olvasóvá nevelés megalapozása óvodás kortól kisiskolás korig.
Egyaránt foglalkozik az anyanyelvvel, módszertani szakirodalommal, olvasóvá neveléssel pszichológiai és pedagógia megközelítésben, továbbá gyakorlati kérdésekre keres és ad választ. A Szeretve Tanulni Oktatási Egyesület jóvoltából kiadott könyv első harmadát tekintem most át (1-86 p.), melyben az óvodás korú gyermekek olvasóvá nevelését szorgalmazza a szerző. Ezen írás nem helyettesíti a teljes művet, inkább csak annak tartalmára világít rá.
|
|
Következő 5 cikk | Előző 5 cikk |
|