OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
VIDEÓK

Következő 20 cikkElőző 20 cikk

OLVASÓTEREM

  2017.09.10. 11:33
A jó mese titkai

Állatmesék óvodásoknak

Tündérmesék (5-8)

Novellamesék

 
Mesék kisiskolásoknak
Könyvrészletek
 

Bevezető

  2016.04.01. 17:50
Melyik a legjobb videó formátum? 3  „Olvasónak nem születik az ember;
az olvasóvá válás nevelési folyamat eredménye..."  (Tóth Tibor)

Ebbe a rovatban szakemberek olvasást népszerúsítő véleményét gyűjtöttem össze.

A videók egyrészt konferenciák anyagai, de hallhatunk-láthatunk könyvtárostól, pszichológustól és fejlesztő pedagógustól is megfontolandó, jó tanácsokat.

Vendég a háznál: 2015 legjobb gyermekkönyvei

  2016.03.26. 23:50
Nem minden mese, ami könyvben megjelenik és gyerekeknek szól, viszont a mesében legtöbbször a valóság jelenik meg. Ismeretterjesztésre, humorra, élet-halál kérdések felvetésére vagy tündérmesére van szükségük a gyerekeknek?

2015. legjobb gyermekkönyveit kereste a Magyar Gyermekirodalmi Intézet.

Kossuth Rádió - március 23-i műsora (24 perc)

2015. legjobb 50 és a legjobb 25 gyerekkönyve

A kötelező olvasmányokról

  2015.07.22. 19:43

Milyen kötelező olvasmányokra lenne szükség?

Az ATV Start Plusz 2015. július 21-i adásában

Grecsó Krisztián író mondja el tapasztalatait

J. Kovács Judit Kerekítő Kolozsvári Rádió

  2015.05.23. 17:49

Kerekítő Mondókás Móka, Bábos Torna és Tippentő.

Kapcsolódó mondókáskönyv sorozat: www.kerekito.hu • www.kacagtato.hu

Kerekítő - Család-barát

  2015.05.23. 17:42

Kerekítő baba-mama foglalkozások határon innen és túl
Kerekítő Mondókás Móka, Bábos Torna és Tippentő.

2015. április 9. - J. Kovács Judit

Megváltoztak olvasási szokásaink

  2015.05.05. 12:04

Interjú a gyulai városi könyvtár igazgatójával

Sokan jósolták az internet elterjedésével a hagyományos könyvek háttérbe szorulását, és bár történtek változások, ez nem következett be.  

A mese szerepe a kisgyermek életében

  2015.05.04. 22:39

 
Vekerdy Tamás gyermekpszichológus

Olvasó gyermekek, nevelés kérdése

  2015.05.04. 22:26
Kíváncsi vagy miről szól az olvasóvá nevelés című előadás?
Hallagassuk meg a szakértők véleményét a Hegyvidék TV stúdióban, ahol Fodor Zsuzsanna Rainbow Könyvközösség megálmodója, és Krúdy Emese SZIFON alapítója beszélgetnek a témáról.

Olvasó gyerek, nevelés kérdése (20 perc)

HegyvidékTV 2014. március 18..

A mese szerepe

  2013.04.06. 18:04

Tóthné Székely Éva - fejlesztő pedagógus - mindennapi tapasztalatairól beszél  másfél perces filmjében:

A mese szerepe a gyerek fejlődésében

Kádár Annamária Mesepszichológia előadásáról

  2015.05.04. 22:22

 

Mese és érzelmi intelligencia (10 perc)

Könyvek tengere

  2015.05.04. 22:16
Mit szeretnek olvasni a gyerekek?
Mit értenek, mi szórakoztatja, mi gyönyörködteti és mi tanítja őket?
Fontos, hogy papíron olvassák a könyveket?
Lehet korhatárt szabni egyes könyvek esetében, vagy mindegy mit olvasnak - csak olvassanak?

Vélemények kicsiktől - nagyoktól

(Kossuth Rádió Vendég a háznál április 14-i adása)

Nyaralás, villamos, félelem – ön milyen képeket pörget le az agyában?

  2015.05.04. 22:19
Az olvasás az egyik olyan tipikus emberi tevékenység, ami látszólag tisztán racionális, szavakat kell felismerni, betűket, szókapcsolatokat, de abban a pillanatban, ha olvasunk, képek jelennek meg a fejünkben, a képekhez emlékek, hangulatok kapcsolódnak, és beindul a fantáziánk, ekkor mindkét agyféltekénket használjuk.

Agyunk bal féltekéje irányítja a beszédkészséget, az írást, az olvasást, a tanulást a logikai, matematikai funkciókat, míg a jobb féltekéje az érzelmek, a képzelet, az alakfelismerés a művészi-kreatív készségek, elvont gondolatok, eszmék központi helye. De vajon ezek hogyan használhatók például a zenében? És hogyan segíthetik a gyerekek tehetségének a fejlesztését? És hogyan függ össze egymással a tehetség, a zene és az olvasás? Ezeket is vizsgálják egy hétvégi konferencián, amelyet a Debreceni Egyetem és a Magyar Olvasás Társasága szervez.

Tovább a cikkre (videóval)

Mit olvasnak a gyerekek?

Tv2 - Mokka  2015.02.07. 21:01
 
A meséknek gyógyító erejük van a gyermekek lelki állapotára, így nem mindegy mit olvasnak akkor, ha egyedül maradnak...

Sokan nem tudják, hogy a mesékkel akár gyógyítani is lehet. Nagyon fontos, hogy a kisgyerekeknek minél több mesét olvassunk.

Dr. Pompor Zoltán, gyerekirodalmi szakértő elmondta, nem ismer statisztikát arról, hányan olvasnak mesét gyermekeiknek, de ennek hiánya hosszútávon jelentkezik.
 
Pacskovszky Zsolt, író beszélt arról, milyen könyveket olvasnak a kicsik mostanában. Az író szerint az is fontos, hogy a gyerekek mit olvashatnak akkor, ha a szüleik nincsenek otthon.
 

Miért nem szeret olvasni a gyerek?

rtlklub.hu  2015.02.07. 20:58

Szántó Regina pszichológusAz olvasás, utazás és kaland a képzelet, a fantázia világába. Hogy manapság miért nem szeretnek a gyerekek ismeretlen tájakon barangolni, felfedezni egy-egy jó könyvet, arra hétfőn a Csak csajok pszichológus szakértőjétől kaphattunk választ.

- Az egyik legfontosabb dolog a gyermek előtt lévő példa.
Ha a szülők preferálják a tévét, számítógépet, nem csoda, ha a gyermeknek sem fűlik a foga az olvasásához. Éppen ezért, már kora gyermekkortól olvassunk sokat a gyermekünknek. Kezdésként ott vannak az egészen picik számára készített leporellók. Később is napközben vagy elalvás előtt meséljünk a gyermekünknek.

 

Hacsiné Barbócz Ildikó - magyar tanár

  2013.04.06. 18:38

Az olvasás jelentősége általános iskolás korban a kötelező olvasmányok kapcsán – egy gyakorló pedagógus szemével címmel

hangzott el az Eger és Környéke Iskolai Könyvtárosainak 3. Konferenciájána tanárnő előadása, melyben a tapasztalt pedagógus sok éves fejlesztő munkája bontakozik. 

Választ kaphatunk, hogyan lehet a hagyományos kötelező irodalmat jól tanítani, milyen módszerek és motiváció szükséges az eredmények eléréséhez, a problémák megoldásához.
(Lejátszási idő: 30 perc)

Gombos Péter - HUNRA elnöke

  2013.04.06. 18:30

Dr. Gombos Péter, a Kaposvári Egyetem adjunktusa

Miért hagyjuk ki a könyvtárost? Olvasóvá nevelés – de kivel, mivel? 

címmel tartott előadást  az Eger és Környéke Iskolai Könyvtárosainak 3. Konferenciáján, melyben az iskolai kötelező irodalom problémaköréről szól. (Lejátszási idő: 36 perc.)

 

Következő 20 cikkElőző 20 cikk

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót