OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2024. December
HKSCPSV
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
MESEPEDAGÓGIA

Következő 20 cikkElőző 20 cikk

Mesepedagógia meghatározása

   
"A mesepedagógia mesélésen keresztül történő nevelés, a mesék segítségével történő tudásátadás a naponta ismétlődő mesélés kapcsán, a szülő-pedagógus közös játéka a gyermekkel, amely minden résztvevő számára örömforrást jelent.

A mesélés és a játék mellett fontos szerepet kap a rajz, a mozgás, a kézművesség, az alkotás, valamint a beszélgetés minden formája.

Az érzékszervek és az érzékelés fejlesztése, kapcsolatkeresés minden tevékenységformával.

A felsorolt tevékenységek és a mesélés is azt a célt szolgálják, hogy segítségükkel a gyermek felfedezze az összefüggéseket a világban, képes legyen elhelyezni önmagát ebben a rendszerben, képes legyen kapcsolódni másokhoz, s találja meg helyét."

A gyerekek nem ismerik a meséket

radioorient.hu   
A gyerekeknek otthon nem mesélnének, ezért általában is keveset tudnak a mesékről. Az alapmeséken (pl. a Hófehérke és a hét törpe, a Piroska és a farkas, a Hamupipőke) túl a gyerekek főleg a Walt Disney rajzfilmeket ismerik. De nagyon nyitottak az újabb történetekre. Volt olyan alsó tagozatos fiú, aki a kiállítás után azt mondta, nem gondolta volna, hogy ez ilyen izgalmas lesz.
 
Az erdőben éppen 10-11 éves gyerekek töltögették a feladatlapokat, megkérdeztük tőlük, mik a kedvenc meséik. A mesét szinte mindenki varázstárgyakkal, varázslattal teli, fantáziavilágban játszódó történeteknek tartja. A fiúknál a kedvencek között többször előkerült a Harry Potter- és a Star Wars- sorozat, a Grimm mesék közül A brémai muzsikusok. Mert mi kell egy jó meséhez? "Szerintem kell a harc, ami van a Hamupipőkében is, hogy melyik lányt akarja elvenni a herceg, de ez engem nem érdekel, az én kedvenceim a háborúk" - mondta az egyik fiú.
 

A gyermeknek mese kell - Bevezető

Arnica Esterl   
Napjainkra a mesék a piacra kerültek, sok pénzt lehet velük keresni. Fel kell azonban tennünk a kérdést, hogy tisztán lássuk:
ebben a globális piacosodási "játékban" mi történik a mesék lényegével.
Megőrződik-e értékük, lelki-szellemi lényegük, megmarad-e varázserejük, vagy megfosztják őket mindezektől, miközben a szó szoros értelmében vásárra viszik, jutányosan kapható áruvá degradálják őket?
 
Bruno Bettelheim pszichológus, mesekutató 25 évvel ezelőtt adta könyve címéül a fenti felkiáltást. A könyv amellett, hogy értékes olvasmány, egyben figyelmeztetés is a szülők és nevelők számára, hogy foglalkozzanak a mesékkel, nyíljanak meg jelentésük és titkaik előtt, figyeljék meg és ismerjék fel, hogyan hatnak a mesék a gyerekekre.
 

A gyermeknek mese kell! (1)

Arnica Esterl   
http://www.magyarmenedek.com/pictures/medium/egyszer_volt_hol_nem_volt_a_legszebb_tunder_es_allatmesek_alexandra_konyv.jpg
„Egyszer volt, hol nem volt...”  Így kezdődnek a mesék, ezzel a kedves, biztonságot adó mondattal.

Vajon mitől ilyen varázslatosak ezek a szavak?  Miért érintenek meg bennünket akkor is, ha rég elvesztettük a kapcsolatunkat a mesék világával, sőt lehet, hogy szkeptikusan, lehet, hogy elutasítóan tekintünk vissza rá?

Nem könnyű válaszolni erre a kérdésre. Sokféle érzést hívhat elő ez az „egyszer volt...”. De mindnek az az élmény az alapja, mellyel megtapasztaltuk, hogy ez a mondat ígéret, annak a régi, gyermekként megélt világnak a visszhangja, melyet – felnövekedvén, az élet „realitásába” érkezve – el kellett hagynunk.

Pillantsunk most vissza a „volt egyszer...” képeire, egy-egy mesére! Az alakok, nevek, leírások, kalandok felidézik korai emlékeinket, és összekötnek bennünket a mai gyermekekkel. Jancsi és Juliska, Hófehérke, Csipkerózsika, Piroska, Galambbegy és Kopciherci ismerősként olyan biztonságot sugároz, mintha valamikor régen együtt laktunk, éltünk, szenvedtünk volna. Alig van még olyan történet, amelyet világszerte annyiszor újra és újramesélnének, mint ezek a makacsul gyermekmesének nevezett történetek.
 

A gyermeknek mese kell! (2)

Arnica Esterl   
Mesélsz nekem?
Melyik kisgyerek ne kérdezte volna ezt, amikor a játékból, a mindennapokból kivált és a felnőttet kereste? És a felnőttnek van-e ideje, ereje és mindenekelőtt képessége a mesélésre?

Ez esetben nem a gyerekek kedves időtöltéséről van szó, hanem a lelki táplálék iránti olyan elemi igényről, mint amilyen erős szükséglet a test helyes táplálása.

Az anyákat, apákat, nagyszülőket, nevelőket, tanárokat, de még a nagyobb testvéreket is megszólítja ez a feladat. Mesélhetnek fejből, képeskönyvből, mesélhetnek képekről, felolvashatják, vagy még jobb, ha kívülről mondják el a meséket. Nagyobb gyerekeknek folytatásokban könyvet is felolvashatunk.

Ezek az élmények nagyon fontosak a gyerekek belső fejlődése számára. Annál a gyereknél, aki azt kérdezi: mesélsz nekem? – eredendően nem is a történet, még kevésbé egy bizonyos történet a fontos. A gyerekek a felnőtt közelségét és odafordulását keresik, azt szeretnék, hogy a felnőtt elfogadja és magához emelje őket. Ilyenkor még gyakran csúszik a hüvelykujjuk a szájukba, ölbe ülnek, kívánják az átkarolást, „csupa fül” lesznek. És aztán, ha már néhány történetet hallott és átélt, hamarosan kéri a saját kedvenc meséjét vagy történetét.
 

A gyermeknek mese kell! (3)

Arnica Esterl   
Mifelénk is vannak boszorkányok?

A meséktől felzaklatva felteszik a gyerekek ezt a kérdést. És a felnőtt, akihez szólnak, meg kell hogy találja a választ. Nem térhetünk ki egy homályos célzással:

„Dehogy, felénk nincsenek, csak Meseországban!”

Mert a gyerekek nemcsak külső fülükkel hallanak, a fejükön lévővel. Ahogy már mondtuk: a gyerek maga „csupa” fül: szívvel-lélekkel hallgat. A mesét igaznak veszi. Együtt sír a sírókkal, együtt nevet a vidám mesehősökkel. Fél, amikor Jancsi és Juliska egyedül marad az erdőben, és táncol a kiskecskékkel a kút körül, amikor a farkas vízbe fullad. Örül, amikor Hamupipőkét feleségül veszi a herceg, és reméli, hogy a pásztorfiú elnyeri vágyott menyasszonyát és a fele királyságot.

  • Tudunk-e mi, felnőttek még így figyelni?
  • Érezzük-e a szelet, amely a libapásztorlány kalapját elragadja, szánkban van-e az élet vize, amely az öreg királyt meggyógyítja?
  • Átérezzük-e a bánatot és magányosságot, amikor a pásztorlányka a bánatát a vaskályhába panaszolja?
  • Borzongunk-e, amikor a hatalmas szellem előbújik a palackból?

 

A gyermeknek mese kell! (4)

Arnica Esterl   
Hogyan meséljünk?

Mégis sokaknak nehezére esik ilyen szövegeket elmondani. Gyakran azt gondoljuk: „Nem tudom elmesélni, felolvasni, csak megijeszteném vele a gyereket.” 

Talán meg kellene próbálnunk egy kicsit gyereknek lenni, amikor mesélünk. Inkább a bennünket hallgató gyerek örömében, aggódásában, feszültségében és szabadító nevetésében osztozzunk! Semmiképpen ne dramatizálva, interpretációval megterhelve, de ne is személytelenül meséljünk, hanem könnyeden szárnyalva, mint a patak, amikor a kövek egyenetlenségein siklik, úgy próbáljuk a szavak csengését, a képek megteremtődését engedni. Nem olyan nehéz ez, mint gondoljuk.

Ha mi, felnőttek nyitottan, „csupa fül”-ként vagyunk abban, amit mesélünk, a történet maga ragad tovább bennünket. Akkor a sötét képek következetes folyamatként jönnek elő, a vélt kegyetlenségek az őket megillető helyre kerülnek a történetben. Az árnyék mellett élesebb a fény, a patak fekete kövei fölött megcsillan a víz. A gyerekek nem élnek bánat nélkül, mélyen ható érzelmek nélkül. Megvannak saját mélyen rejlő félelmeik és konfliktusaik, amiket gyakran csak sejtünk, és amelyek a mese jóra fordulása feletti örömmel oldódhatnak csak fel.
 

A gyermeknek mese kell! (5)

Arnica Esterl   
http://marvin.bookline.hu/product_images/396/B825273.JPGEgy mese - példa (gyakorlat)

Merüljünk egyszer mi magunk bele egy mesébe! Kérdezzük meg magunktól: Mit is hallunk éppen? Mi történik a mesében? Milyen képben jelenik ez meg? Milyen hangban? Milyen szagú?

Ekkor a képek átengedik mindazt a lényeget, ami mögöttük van. Példaként Grimm ismert meséjét, a Holle anyót választjuk. Felejtsük el most morális ítéleteinket, a dolgok jóra és rosszra, fehérre és feketére szétválasztását, ami elhomályosítja a történetre vetett pillantásunkat! Inkább próbáljuk érezni kezünkön a hamut, a nehéz vizes vödröt, a tűz forróságát, a fazekak tisztítását.
 

A mese fejlesztő hatásáról

   
Milyen a jó mese?
A jó mesék, mint például a népmesék, szimbolikus formában foglalkoznak az élet azon nagy kérdéseivel, melyek súlyos problémákat járnak körbe.
A jó mese tartalmazza azokat a konfliktusokat, melyekkel a gyermeknek nap, mint nap meg kell küzdenie. 

Miért fontos a konfliktusokkal való azonosulása?

A nap folyamán felgyűlt gyermeki agresszió, félelmek és indulatok csak a mesehallgatás révén oldódnak fel a gyermekben úgy, hogy belső feszültségeit a mesehős kalandjaihoz kapcsolja, s azonosulva a mesefigurákkal, saját problémáit éli meg a mesével. A mesehős diadalával ezek a problémák és szorongások is feloldódik.

Miért fontosak a mesék?
 

A mese mint az egyik leghatékonyabb nevelési eszköz

Gyenes Zsuzsa   
,A meséket minden gyerek szereti, s reményeink szerint a mesék valamilyen formában minden család életében jelen vannak. A gyereknevelés kifejezést csak jobb híján használjuk: az alábbiakban azt szeretnénk bemutatni, miben tudja segíteni a mese a gyermek fejlődését, személyisége kibontakozását, identitásának alakulását.
 
A tanulmány célja egyrészt annak tudatosítása, hogy a mese nem a gyermekkor haszontalan időtöltése, hanem még a felnőttek számára is jelentős lelki és szocializációs „segédeszköz”, másrészt útmutatás nyújtása annak érdekében, hogy gyermekeink számára a lehető legmegfelelőbb meséket a lehető legjobb módon mesélhessük.
 

A mese szerepe a kisgyermek beszédfejlődésében

Gőbel Orsolya   

 
A mese a szép szavak, az ízes szavak birodalma. Az anya-ízű, az apa-ízű szavaké. E szavak és kifejezések igazi lélekgazdagítók, léleképítők, lélekcsiszolók és lélek-tisztítók.  
mesei nyelvezet az érzékszervek megmozgatásának világa, amiben a látás, a hallás, a tapintás, az ízlelés, az illatok szinte egyszerre vannak jelen.

A mesében van idő arra, hogy az anyai, apai ajkak formálják, kerekítsék a hangot, a szót, miközben érzésekkel telítik meg azokat.

Másrészt a gyermeknek van ideje meghallani, átérezni, befogadni egy olyan zajjal „összeszemetelt” világban, amiben az idő rövidsége sokszor „megöli” a szót.
 

Az első hazai múzeum, amelynek a mese áll a középpontjában

   
A Mesemúzeum célja az olvasóvá nevelés 
 
Helmicz Katalin múzeumpedagógus kiemelte, hogy ezt nem tipikus kiállítási eszközökkel próbálják elérni, a gyerekek egy meseutat járhatnak be. Ezen a népmesei toposzok, szimbólumok megjelenítésével adják át az ismereteket. A Mesemúzeum kedden nyílik meg.
 
Kelj át az Üveghegyen, teljesítsd a hét próbát, és megkapod a fele királyságot! – ezzel az útmutatással „feltarisznyázva” vághatnak neki a gyerekek a budai Vár aljában megnyílt Mesemúzeum interaktív kiállításának, amelyen a magyar tündérmesék világa elevenedik meg, a Döbrentei utca 15. szám alatt. 2012. október 2-tól látogatható Mesemúzeumban a gyerekek kreatív módon élhetik meg és játszhatják el a meséket, az őket kísérő felnőttek pedig bepillantást kaphatnak a meseirodalom kimeríthetetlen gazdagságába – mindehhez a szakmai hátteret a Petőfi Irodalmi Múzeum nyújtja.
 
E. Csorba Csilla, a PIM főigazgatója a sajtótájékoztatón kiemelte, hogy a most nyílt múzeum sokat tehet az olvasás és az irodalom elfogadtatása érdekében, s egyben utalt a múzeumpedagógia tapasztalatok fontosságára is.
A szakmai programot a múzeum részéről megálmodó Helmich Katalin röviden vázolta a múzeum működését. Az intézmény három, egymással szorosan összefüggő, egymást kiegészítő egységből áll. A fogadótér alkalmas gyerekelőadások megrendezésére, különféle produkciók bemutatására, és itt zajlanak majd a kreatív műhelyfoglalkozások is.   
 

KÖNYV - Népmesekincstár

   

KÖNYV: Mesemondás és mesehallgatás közben megszületik a fény

Kiss Orsi   
bajza_th_ma_ria-1.jpgEgy gyerek élete tele van olyan változásokkal, melyek feldolgozásában a jól megválasztott mese rendkívül sokat segíthet. A változás lehet egy egyszerű élethelyzet, mint például az iskolakezdés, de olyan traumatikus élmény is, mint a halál vagy a család elvesztése, de ide tartozhat akár a más gyerekekkel kialakult barátságok és rivalizálások feldolgozása.

A Meseközpont Alapítvány évek óta járja a gyermekotthonokat, és a mese erejével próbálják megerősíteni a gyerekek önmagukba és a világba vetett hitét. Az adventi időszakban egy ideje már nem tárgyi ajándékot visznek nekik, hanem meséket, melyek most könyvalakban is megjelentek. Az Adventi népmesék és legendák 24 történetet gyűjtött össze a világ minden tájáról, így akad bennük magyar, lapp, eszkimó és ukrán eredetű história is.

A meséket Bajzáth Mária, a Meseközpont Alapítvány és a Népmesekincstár Mesepedagógiai Műhely szakmai vezetője válogatta – ünnepvárásról, el nem hangzó kívánságokról, önmagukon túlmutató történetekről beszélgettünk vele.
 

Mese hatása a gyerekek fejlődésére

nlcafe.hu   
„Anya ma fáradt, apa pedig nem ér rá. Majd holnap mesélünk neked.”

Amikor ilyen mondat hagyná el a szánkat, gondoljunk arra, hogy a mese a gyerek fejlődésében ugyanolyan fontos, mint a megfelelő étkezés. Míg a táplálkozás a testi fejlődéshez nélkülözhetetlen, a mese a gyermek szellemi, lelki gyarapodását szolgálja.


A mesék a lelket építik, a képzeletet színesítik, segítenek beletanulni az emberek közösségi szokásaiba, szabályaiba, rávezetnek jó és rossz közötti különbségre, magyarázzák ezt az idegen, egy kisgyermek számára másként fel nem fogható világot.
 
A mesék elűzik a félelmet, erősítik a kapcsolatot szülő és gyermek között, felvidítanak, elszórakoztatnak. Mese nélkül nem csak a személyiség lesz majd tompább, kiforratlanabb felnőttként, de nehezebben megy majd a beszéd, az olvasás, a szövegértés, a problémamegoldás, a kreatív alkotás, a tanulás, a barátkozás, a párkapcsolatok, a munka, és általában véve kevesebb kapaszkodót talál majd az élet útvesztőiben magára utalt, felnövő gyerek.

 

Mesével a gyermekkori agresszió ellen

Uzsalyné Pécsi Rita   
közös olvasásNem is gondolnád, milyen nagy szerepük lehet a gyerekkori meséknek többek között akár a felnőttkori problémakezelésben is. Miért fontos ezen kívül, hogy rendszeresen mesélj a kicsiknek? Milyen képességeik fejlődnek és alakulnak ki mindettől?

A mese fontossága

A játék, a mese és a művészetek méltatlanul kevés teret kapnak a gyereknevelésben manapság. Pedig van az emberben egy olyan mély réteg, amihez máshogy nem férhetünk hozzá - csak ezeken az indirekt, közvetett utakon keresztül - hívja fel a figyelmet Uzsalyné Dr. Pécsi Rita, neveléskutató.

A szakirodalom és a tapasztalat régóta mondja, szinte kiáltozza utánunk: sokkal többre lenne szükség, mint amennyit most kapnak a művészetekből gyermekeink, és nem úgy kellene tekintenünk ezekre a műfajokra, mint valamiféle szórakozásra, egy hobbira, aminek csak az élvezet a szerepe: ezek a műfajok nem kevesebbhez, mint gyermekünk neveléséhez, fejlődéséhez tartoznak hozzá.

Az esti mesék helyét szép lassan kezdik átvenni az esti rajzfilmek, a számítógépes játékok - pedig pótolhatatlan élményekkel gazdagodik az, akinek minden este mesélnek. Sőt: a felnőttkort meghatározó, fontos képességek is kialakulnak mesehallgatás közben.
 

Minden mese egy varázstükör

   

 

 "Minden mese egy varázstükör.

Varázstükör, mely belső világunk valamelyik összetevőjét tükrözi." (Bettelheim)

 

Következő 20 cikkElőző 20 cikk

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?