OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
BABAKÖNYV: BABAJELBESZÉD

Következő 10 cikkElőző 10 cikk

AJÁNLÓK ÉLETKORONKÉNT ÉS TÉMÁNKÉNT

  2017.09.06. 22:32
 

Mi a babajelbeszéd?

babakezek.hu  2016.12.27. 14:22
A babajelbeszéd egy olyan módszer, amely a kézjeleket használja fel ahhoz, hogy a kisgyermekekkel hatékonyan kommunikáljunk hónapokkal, néha évekkel a verbális kommunikáció megjelenése előtt.

Mindig a beszédet kísérő jelről van szó, jelelésünk a szó kimondásával együtt történik.

A babajelbeszéd a babák természetes gesztikulálási hajlamára épít. Minden baba spontán módon kitalál és használ egy-két jelet, néhányan többet is. Ezt a természetes folyamatot használjuk ki, és azt, hogy a babák képesek kezeik tudatos mozgatására (pedig még a beszédre nem képesek).

Az említett egy-két jelen kívül a babák könnyen elsajátítanak 10-20, vagy akár 100 jelet is, amely óriási segítséget jelent abban, hogy kifejezzék igényeiket, megosszák velünk gondolataikat.
 
Miért használjuk a jelbeszédet a halló gyermekeknél?
 

Babajelbeszéd szakértői szemmel

  2016.12.27. 14:40

A babák értelmi fejlődése gyorsabb, mint a beszédük fejlődése. Sokkal okosabbak, mint gondolnánk! Ugyan a száj és a nyelv mozgását nem tudják elég jól kontrollálni, viszont a kezüket sokkal hamarabb tudják használni kommunikációs célokra. A babajelbeszéd egyáltalán nem idegen a babáktól. Sőt, 9 és 24 hónapos koruk között előszeretettel használnak gesztusokat, jeleket.

"Ha egyszer megértjük a jelbeszéd lényegét, akkor rájövünk, hogy hihetetlenül egyszerű dolog. Nem kell hozzá pluszeszköz, sem idő, mégis fantasztikus ereje van. Ha a kicsi kezek visszajelelnek, bepillantást nyerhetünk a beszélni még nem tudó babánk világába, gyermekünk pedig magabiztosabb lesz, ahogy jelek segítségével közölni képes akaratát vagy gondolatát.

Sok, a jelelést fontolgató anyuka aggódik, hogy gyermeke esetleg később kezd el beszélni a sikeres jeleléses kommunikáció folytán. Rengeteg tudományos kutatás született, amely azt támasztja alá, hogy a jelelés hatására a babák nemhogy később, hanem hamarabb kezdenek el beszélni, sőt gazdagabb szókinccsel" – állítja Zentai Kata, aki 2008 óta tart babajelbeszéd-tanfolyamokat.

Mikor kezdjük?
 

Beszélő babakezek

  2016.12.27. 14:36
A sorozat verseit írta: Nyulász Péter
Illusztrálta: Papp Kata
Kiadó: Babilon, 2012
Oldalszám: 10
 
A babajelbeszéd a hallási ingerhez vizuális és mozgásos ingert kapcsol, ezáltal segíti a beszéd megértését, gyorsítja a beszédfejlődést, elősegíti a kreatív gondolkodást, s ami a legfontosabb: még erősebbé teszi a szülő-gyermek köteléket. Mindezek mellett remek szórakozás az egész családnak.
 
Menjünk sétálni!
Beszélő babakezek - Menjünk sétálni!
A minivilág sorozatban, 9 hónapos kortól ajánljuk ezt a hiánypótló kiadványt. Nyulász Péter gyermekverse a kicsiknek szóló témájával és Pap Kata kedves rajzai már önmagukban is a kisgyermekek kedvenceivé válhatnak.
Lapozgatás közben játékosan elsajátíthatunk egy jól bevált módszert: a  babajelbeszédet.
 
 
 
 
Gyere játszani!
Beszélő babakezek - Gyere játszani!
A Beszélő babakezek sorozat ezen kötete a babák kedvenc játékait helyezte középpontba.
 
A kötetben megtalálhatjuk a legfontosabb és leggyakoribb játékokat: a labdát, kisautót, mackót, könyveket, hintát, a gumikacsát, és a babát is.
 
 
 
 
 
Menjünk az állatkertbe!
Beszélő babakezek - Menjünk az állatkertbe!
A Beszélő babakezek 9 hónaposoknak szóló verses mesesorozatának harmadik kötete minden oldalpáron 2-2 állatot mutat be nagy, színes képeken: elefánt, zsiráf, fóka, pingvin, kismajom –, melyekkel  állatkerti séta során találkozhatunk.
 
Ha a szülők érdeklődnek a babajelelés iránt, az oldalak szélén megtalálják a jeleket is. A jeleléssel gyorsítható a beszédfejlődés és a baba kifejezőkészsége.
 
 
Mintaoldalak:
 

Így "olvasnak" a babák a Beszélő babakezek könyvekből

  2016.12.27. 14:39

Noel a felvételen 18 hónapos és kb. 200-250 jelet használ. Amit már tud mondani, nem jeleli, így gyakran vannak "vegyes" (szavak és jelek) mondatai.

Vegyesen használ saját, családi és hivatalos jelnyelvi jeleket. Annak ellenére, hogy még nem beszél, jelek segítségével komplex, kifinomult társalgásokra is képes anyukájával.

A kislány a Beszélő babakezek könyvsorozat második, Gyere játszani! című kötetét lapozgatja, közben boldogan mutatja mamájának, amiket felfedezett a képen: bohóc, elefánt, labda. A picurka, még nem beszélő kislány jellel válaszol anyja kérdésére, hogy mint csinál a kisfiú: csúszdázik. Igen aktív a babajelbeszéddel a könyvolvasás, hiszen a gyermek átveheti az irányítást, ahogy a videón is jelelte a kislány, hogy lapozzunk a buborékos oldalra.
 

Csecsemők megértése jelbeszéddel

  2016.12.27. 14:33
Sokan találgatjuk, vajon hogyan lehetne megérteni, mit akar a pár hónapos csecsemő – nem volna jó egy tuti tippet és megoldást találni, netán egy belém épített profi dadust, aki mindig megmondja, most épppen éhes-e vagy csak ölelgetésre vágyik? (Biztos ami biztos, megölelgetem, aztán enni is kap.) Néha még rutinos anyák is képesek félreértelmezni a baba jeleit.
Egyesek szerint erre jelenthet kiváló megoldást a kicsivel való jelbeszéd.
 
A csecsemők természetes vágya, hogy kifejezzék magukat, de mivel a beszédkészség lassabban fejlődik ki, mint a kognitív funkciók, a gyerek ezeket a vágyakat nem tudja közölni. A csecsemő-jelbeszéd olyan speciális nyelv, amit a születés utáni néhány évben taníthatunk a gyerekünknek és segíthet áthidalni, könnyebbé tenni a közös nyelv nélküli időszakot. Érdekes módon a tapasztalatok szerint a jelbeszédre tanított gyerekek nemhogy később kezdtek el beszélni, de sokkal jobb nyelvi és beszédkészségeket sajátítottak el.
 

Szakkönyv: Babajelbeszéd – hatékony kommunikáció már a beszéd előtt

  2017.09.16. 11:18
Írta: Nyéki Márta
Kiadó: Szalay Könyvek, 2014
Oldalszám: 112
 
Láttál már kisbabát, aki csillogó szemekkel tapsolt, vagy éppen integetett kis kezeivel?
 
Ez minden szülőt büszkeséggel tölt el. De ami még fontosabb, ezekkel a jelekkel megértjük a kisbaba közléseit. A babajelekkel mindent fantasztikus módon tovább tudjuk fejleszteni. A kimondott szavak mellé kézjeleket társítunk, amit babák megértenek, majd az utánzás képességével elsajátítanak. Így rengeteg mindent tudnak közölni környezetükkel, még mielőtt megtanulnák a folyékony beszédet.
 
Ezt a különleges, mégis természetes kommunikációs formát más országokban több mint 30 éve használják, néhány éve pedig már Magyarországon is elérhető a módszer – a családok nagy örömére.

 

Következő 10 cikkElőző 10 cikk

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót