Digitális nemzedék konferencia-sorozat | 
		  | 
		2017.06.10. 13:51 | 
	 
		
	
		
			
				
					
					
						  
					
						  
					
						Az elmúlt években számos szakmai diskurzus indult a digitális generációk oktatásának és nevelésének témaköréhez kapcsolódóan. A „Digitális nemzedék konferencia” egy olyan szakmai konferenciasorozat, amely pedagógusok, oktatáskutatók, nevelésszociológusok, pszichológusok, szociális szakemberek, szülők és leendő tanárok párbeszédére teremt lehetőséget, amely párbeszéd keretében azonosítjuk azokat a jelenségeket, amelyek az általunk tanított és nevelt digitális generációra igazak. 
				 
				
					A különböző digitális generációkat leíró elméletek egy része meginogni látszik, mások új kategóriákkal bővítik a már kialakult csoportosításokat, de abban mindenki egyetért, hogy a digitális generációkat a korábbiaktól eltérő módszerekkel, más tanári attitűddel, szemléletváltással kell tanítani és nevelni. 
				
					A konferencia-sorozat sokak számára értékes elméleti előadásokat és gyakorlati bemutatókat, műhelyeket kínált, melyekről év szerinti olvashatunk beszámolókat ebben a rovatban - s kattintással mehetünk át a Digitális Pedagógus rovatba. 
			 | 
		 
	
 
	  
		 | 
	 
 
 
	
		2016/ “Digitális lábnyomok – Digitális mérföldkövek” | 
		  | 
		2017.06.10. 16:08 | 
	 
		
	
		
			| 
				
				 
					Az információs társadalomban, a digitális generációk tanítóiként és nevelőiként számtalan olyan kérdéssel és megoldandó feladattal találkozunk, amelyeknek nagy része az infokommunikációs eszközök és web2.0-s szolgáltatások használatának módszertani és technikai különbségeire vezethető vissza. Az IKT használata befolyásolja az olvasási, kommunikációs, információfeldolgozási, tanulási szokásainkat; átalakítja mindennapjainkat. 
				
					A konferencián az alábbi kérdésekre szeretnénk választ találni: 
				
					- 
						Melyek az elmúlt öt év legfontosabb digitális mérföldkövei?
 
					- 
						Milyen digitális lábnyomokat hagytunk magunk után az elmúlt időszakban?
 
					- 
						Merre tovább? – Hová vezet ez az út?
 
					- 
						Melyek a helyes irányok, jó megoldások, gyakorlatok?
 
					- 
						Miben áll a pedagógus szerepe az információs társadalomban, melyek a hagyományosan megőrzendő, illetve a változások által megkívánt új elemei?
 
					- 
						Hogyan alakul át az infokommunikációs társadalomban a tanítás és tanulás fogalma, milyen helyet foglal el ebben a folyamatban az iskola?
 
					- 
						Milyen ismeretekkel, képességekkel és attitűdökkel (kompetenciákkal) rendelkezzenek a pedagógusoknak ahhoz, hogy az információs társadalom hiteles, tudatos információfeldolgozói, -közvetítői, tanítói és nevelői legyenek, képesek legyenek érdemben hatni a digitális kor megváltozott, de semmiképpen sem homogénnek tekinthető nemzedékére?
 
				 
				
					Konferenciakötet 
			 | 
		 
	
 
	  
			
		 | 
	 
 
 
	
		2016/ Prezentációk | 
		  | 
		2017.06.10. 16:09 | 
	 
		| 
 
	  
			
		 | 
	 
 
 
	
		2015/ Átjárható utak – párbeszéd és tanulás a digitális kultúrában | 
		  | 
		2017.06.10. 16:06 | 
	 
		
	
		
			
				 
				
					Idei konferenciánk célja, hogy megismerjük, megértsük tanulóinkat és önmagunkat is a digitális világban. Változik-e a szerepe a családnak, a pedagógusoknak az információs társadalomban? Hogyan modernizálható a tudásátadás, melyek a 21. század motivációs stratégiái? Mi érdekli a legfiatalabbakat és milyen kultúrát építenek maguk köré? – tesszük fel a kérdéseket. Hisszük, hogy utat találhatunk minden fiatal felé, ha megfelelően közelítünk, kellő tudással és nyitottsággal. 
				
					A Digitális nemzedék konferencia 2015 kiemelt témakörei: 
				
					- Az ismeretszerzés és ismeretátadás új formái az információs társadalomban 
				
					- A modern kommunikációs eszközök alkalmazásának pszichológiai hatásai 
				
					- Új trendek az oktatásban: játékosítás (gamifikáció) és tabletek az iskolában 
				
					- Az IKT-eszközökkel támogatott tanulást, tanítást segítő módszerek a gyakorlatban 
			 | 
		 
	
 
	  
			
		 | 
	 
 
 
	
		2015/ Előadások | 
		  | 
		2017.06.10. 16:07 | 
	 
		| 
 
	  
			
		 | 
	 
 
 
	
		2014/ Tények és tévhitek | 
		  | 
		2017.06.10. 15:10 | 
	 
		
	
		
			
				
					 A 2014-es konferencia fókuszában azok a társadalomban, a hétköznapi gondolkodásban fellelhető, a digitális generációval és a digitális környezettel kapcsolatos hiedelmek állnak, amelyek sokszor nem teszik lehetővé egy reális helyzetkép felismerését, feltárását, és így a jó példák adaptálását.  
				
					A konferencián tényekkel, kutatási eredményekkel, jó gyakorlatokkal alátámasztva szeretnénk megcáfolni ezeket a tévhiteket, és adott esetben rámutatni a digitális generáció és az IKT eszközök sokkal árnyaltabb és pozitívabb viszonyára. 
				
					Konferenciakötet> 
				
					A „Digitális nemzedék konferencia 2014” kiemelt témakörei: 
			 | 
		 
	
 
	  
			
		 | 
	 
 
 
	
		2014/ Prezentációk | 
		  | 
		2017.06.10. 15:39 | 
	 
		
	
		
			
				
					 Plenáris előadások 
				
				
				
					Médiapolisz lakói  
				
				
				
			 | 
		 
	
 
	  
			
		 | 
	 
 
 
	
		2013/ Konferencia az ELTE PPK-n | 
		  | 
		2013.03.20. 00:38 | 
	 
		
	
		
			| 
				 
					 Hello Digitális Nemzedék! 
				
					  
				
					Mit gondoltak korábban és mit mondanak manapság a kutatók a digitális nemzedékről?  
				
					Hogyan gondolkodnak a nemzedék tagjai, és vajon hogyan változtatnak a tanárok a módszereiken a digitális kor beköszöntével?  
				
					  
				
					Az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán rendezett második Digitális Nemzedék Konferencia 2013. március 2-án többek közt ezekre a kérdésekre kereste a választ. Az érdekes plenáris előadások után bekukkantottunk a Sulinet projektjeibe és a magyartanárok workshopjába is, hogy meglássuk, hogyan fogadják ők a digitális nemzedék tagjait. 
				
					Átfogó képet kaphattunk arról, mit értünk digitális nemzedék alatt, milyen kutatások voltak már erre irányulóan, majd az Y-generáció tagjai is bemutatták saját elképzeléseiket. A plenáris előadások sora pedig egy tudományos igényű áttekintéssel zárult a rajzfilmfigurák változásának áttekintése kapcsán. 
				
			 | 
		 
	
 
	  
		 | 
	 
 
 
	
		2013/ A konferencia programja | 
		  | 
		2013.03.24. 17:02 | 
	 
		
	
		
			
				
					 A „Digitális nemzedék konferencia” egy olyan szakmai konferenciasorozat, amely pedagógusok, oktatáskutatók, nevelésszociológusok, pszichológusok, szociális szakemberek, szülők és leendő tanárok párbeszédére teremt lehetőséget, amely párbeszéd keretében azonosítjuk azokat a jelenségeket, amelyek az általunk tanított és nevelt digitális generációra igazak.  
				
					Délutáni szekciók: 
			 | 
		 
	
 
	  
			
		 | 
	 
 
 
	
		2013/ Ez történt a konferencián | 
		  | 
		2013.03.24. 16:46 | 
	 
		| 
 
	  
	  
	 Cikkek - beszámolók  
	  
			
		 | 
	 
 
 
	
		2013/ Digitális nemzedék – szociálpszichológiai szemszögből | 
		Ujhelyi Adrienn  | 
		2013.03.20. 00:25 | 
	 
		
	
		
			| 
				 
					 A digitális identitás kutatásának egyik érdekes pontja, hogy bár a játékokban bárki bőrébe bújhatnánk, mi mégis első sorban olyan avatart hozunk létre, amilyenek mi vagyunk. A közösségi médiában viszont általában más képet szeretnénk mutatni magunkról (pl. Facebook képeken), mint mások rólunk.  
				
					  
				
					A digitális világnak ez az egyik jellegzetessége, hogy mások is befolyásolhatják a rólunk kialakult képet, például ha Facebookon a mi idővonalunkra töltenek fel fotókat. 
			 | 
		 
	
 
	  
			
		 | 
	 
 
 
	
		2012/ A 2012-es konferenciáról | 
		  | 
		2017.06.10. 14:00 | 
	 
		
	
		
			| 
				 
					Az iskolákban és azok környékén rengeteget emlegetik a motiválatlan diákokat, az eszköztelen és tehetetlen tanárokat, az értékek válságát: feltételezésünk szerint a problémák egyik gyökere, hogy a felnőtt világ, ezen belül a pedagógusok sem számolnak azokkal a körülményekkel, amelyek között a most felnövekvő fiatalok szocializálódnak, és amelyek alapjaiban változtatják meg agyműködésüket, gondolkodásukat, viselkedésüket. Véleményünk szerint, ha sikerül tudatosítani a napjainkban zajló változások lényegét, ezek visszavonhatatlan hatását a társadalom egészére s ezen belül hangsúlyosan a fiatalokra, javulnak az oktató és nevelő munka esélyei. Számos elméleti tudás, kutatási eredmény és napi tapasztalat segít megalapozni a témáról való együttes gondolkodást.  
				
					Rendezvényünkön ezekről kívánjuk tájékoztatni, valamint szakmai diskurzusra késztetni a résztvevőket. 
				
					A konferencia kiemelt témakörei: 
			 | 
		 
	
 
	  
			
		 | 
	 
 
 
	
		2012/ Konferencia a netgenerációról - beszámoló | 
		  | 
		2017.06.10. 13:33 | 
	 
		
	
		
			
				
					
						 Egy 2010-ben készült felmérés  szerint az akkori 9–10 éves gyerekek átlagosan 7 éves koruk körül kezdik el önállóan használni az internetet. A néhány évvel idősebbek esetében mindez még a 10. életévük körül következett be, de az általános tendenciákat figyelve hamar el fogunk jutni a 4-5 éves korhoz. 
					
						Ezen lehet szörnyülködni, és szitokszóként használni a „digitális bennszülött” kifejezést, vagy tényként elfogadni, és megvizsgálni, mivel is járnak ezek a változások. A Digitális nemzedék című konferencia szervezői (az ELTE PPK Iskolapedagógiai Központ, a Magyartanárok Egyesülete és az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete szerencsére ez utóbbit választották, és a résztvevők egy kivételesen izgalmas előadás-sorozatot hallhattak 2012. FEBRUÁR 11-én. 
					
						A konferencia elsődleges célja az volt, hogy a segítségünkre legyen abban, hogy megérthessük, mitől és miben más az úgynevezett netgeneráció. 
					
				 
			 | 
		 
	
 
	  
			
		 | 
	 
 
 
	
		2012/ Gyarmathy Éva pszichológus | 
		Széni Katalin  | 
		2017.06.10. 14:52 | 
	 
		
	
		
			
				 
				
					
						A műveltség nem ötezer kötetes könyvtár 
					
						  
					
						Ki van kulturális lemaradásban?  
					
						Mit tanulhatnak a felnőttek a ma felnövekvő nemzedékektől? És mi az, amit nekik kellene feltétlenül megtanulniuk?  
					
						  
					
						Többek között ezekről a kérdésekről faggattuk Gyarmathy Éva pszichológust.  
					
						Miközben a felnőtt-társadalom úgy tekint magára, mint a tudás egyedüli birtokosára, ön a Digitális nemzedék című konferencián arra próbálta felhívni a figyelmet, hogy talán lenne mit tanulni a fiatalabb generációktól.  
					
						Mi az, amiben érdemes lenne odafigyelnünk rájuk? 
				 
			 | 
		 
	
 
	  
			
		 | 
	 
 
 
	
		2012/ Tari Annamária pszichoterapeuta | 
		Széni Katalin  | 
		2017.06.10. 14:28 | 
	 
		
	
		
			
				 
				
					Túl korán válnak felnőttessé 
				
					  
				
					Igaz-e, hogy érettebbek a mai gyerekek az őket megelőző nemzedékekhez képest?  
				
					Hogyan befolyásolják felnövekedésüket az őket körülvevő digitális eszközök?  
				
					Miben mások az ő problémáik?  
				
					Többek között ezekről a kérdésekről beszélgettünk Tari Annamária pszichoterapeutával, a tavaly decemberben megjelent Z generáció című könyv szerzőjével. 
				
					Ennek a nemzedéknek a társas viselkedésében meghatározó szerepet töltenek be a különböző digitális kütyük.  
				
					Miért olyan nehéz számukra elszakadni ezektől a tárgyaktól? 
			 | 
		 
	
 
	  
			
		 | 
	 
 
 
	
		2012/ Mailáth Nóra pszichológus | 
		Széni Katalin  | 
		2017.06.10. 14:13 | 
	 
		
	
		
			
				 
				
					Magukat vigasztalják 
				
					  
				
					
						Másképp játszanak, olvasnak, tanulnak a mai gyerekek?  
					
						Mitől és miben különböznek az előző generációtól?  
					
						Ezekről a kérdésekről faggattuk Mailáth Nóra pszichológust, a közelmúltban megrendezett Digitális nemzedék című konferencia egyik előadóját. 
					
						A pszichológia már régóta beszél arról, mennyi mindent megmutat, hogyan játszik egy gyerek. Milyen tapasztalataid vannak ezen a téren? Miben mások a Z generációs gyerekek játékai? 
				 
			 | 
		 
	
 
	  
			
		 | 
	 
 
 
 |